Actualitzat 22/10/2015 17:04

L'acusació eleva a set anys la petició de penes pel soroll dels avions del Prat

Aeropuerto Barcelona-El Prat
DAVID RAMOS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 22 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Veïns de la Platja de Gavà ha elevat la seva petició de penes fins als set anys de presó per als exalts càrrecs d'Aena i dels ministeris de Foment i de Medi Ambient que han estat enjudiciats per un presumpte delicte mediambiental pel soroll dels avions en obrir-se la tercera pista de l'Aeroport de Barcelona-El Prat el 2004.

A la conclusió del judici, l'advocat de l'acusació, Pablo Barrenetxe, ha sol·licitat una pena de sis anys de presó per al expresident d'Aena, Manuel Azuaga; per a l'exdirector general d'Aviació Civil del Ministeri de Foment, Manuel Bautista, i per al exdirector general de Qualitat Ambiental del Ministeri de Medi Ambient, Jaime Alejandre; i de set anys de presó per a l'exdirector de l'oficina executiva del Pla Barcelona, Francisco Gutiérrez, i per a l'exresponsable de la direcció ambiental de les obres d'ampliació de l'aeroport, Francesc Xavier Montoro.

L'acusació, que ha retirat la sol·licitud de condemna per lesions, ha elevat la seva petició inicial de tres anys de presó perquè considera que s'havia comès un delicte contra el medi ambient continuat ja que els avions van estar sobrevolant durant dos anys el barri de Gavà Mar, provocant un soroll que, segons els veïns, incomplia la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) de l'ampliació de l'aeroport i la Llei 16/2002 del Parlament de Catalunya de Protecció contra la contaminació acústica.

Per la seva banda, la fiscalia ha mantingut la seva posició inicial i no ha presentat càrrecs contra els acusats, mentre que els advocats de la defensa han sol·licitat l'absolució dels seus representats.

En declaracions a Europa Press, l'advocat Rafael Entrena, representant legal dels acusats Francisco Gutiérrez i Francesc Xavier Montoro, ha afirmat que "ni amb la llei estatal ni amb la llei catalana es va incomplir la norma i, a més, quan es va posar de manifest el problema de sorolls es van prendre tota mena de mesures per solucionar-lo".

Una de les controvèrsies que s'ha dirimit en el judici ha estat la interpretació de la Llei 16/2002 del Parlament de Catalunya de Protecció contra la contaminació acústica, en els apartats referits al soroll generat per les infraestructures de transport i al càlcul i l'aplicació dels valors límits d'immissió i dels valors d'atenció, aspectes sobre els quals han discrepat els perits presentats per les diferents parts.

La tercera pista de l'Aeroport de Barcelona-El Prat es va posar en servei a final del 2004, provocant les queixes dels habitants de Gavà i de Castelldefels per l'elevat soroll dels avions, el que va obligar Aena a invertir 19 milions d'euros en obres que van fer possible canviar la configuració de pistes i disminuir les molèsties als veïns.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés