Publicat 11/09/2023 23:17

L'acte institucional per la Diada posa l'accent en la llengua catalana com a "punt de trobada"

Acte institucional de la Diada de el 11 de Setembre sota el títol 'Una llengua, molts accents' a l'esplanada de les Quatre Columnes de Puig i Cadafach de Montjuc, a Barcelona.
EUROPA PRESS

   Inclou "per primera vegada" intrprets en llengua de signes en actuacions per transmetre lletra i música

   BARCELONA, 11 set. (EUROPA PRESS) -

   L'acte institucional amb motiu de la Diada de el 11 de Setembre celebrat aquest dilluns a la nit sota el títol 'Una llengua, molts accents' ha reivindicat la llengua catalana com a "punt de trobada i nexe d'unió en la diversitat".

   L'espectacle ha comenat a les 22.10 hores a l'esplanada de les Quatre Columnes de Puig i Cadafalch de Montjuc, a Barcelona, i ha estat presidit pel president de la Generalitat, Pere Aragons; la presidenta del Parlament, Anna Erra; l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la presidenta del Congrés, Francina Armengol, i el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto.

   Amb el focus en els diferents "accents" del catal, l'ha reivindicat com a llengua viva i ha volgut visibilizar la seva pluralitat a través de l'expressió artística.

DIVERSITAT SOCIOCULTURAL

   Sota una premissa festiva, l'espectacle ha plantejat una posada en escena amb artistes "que representen la diversitat sociocultural" catalana.

   L'acte ha comptat amb la direcció artística de Marta Bayarri i amb la direcció musical de Jofre Bardagí.

   Per "primera vegada" s'han incorporat tres intrprets en llengua de signes a les actuacions, amb l'objectiu de transmetre la lletra i la música de les actuacions a persones amb discapacitat auditiva.

RECORD A CARME JUNYENT

   Ha comptat amb l'actuació de Luz Casal, que ha interpretat 'Paraules d'amor' de Joan Manuel Serrat al costat del pianista Josep Maria Baldom.

   També ha recordat a la lingüista catalana Carme Junyent, morta diumenge passat dia 3 de setembre amb una de les seves frases: "L'únic que és imprescindible perqu una llengua sobrevisqui és que els parlants l'usin i la transmetin", i l'acte ha acabat amb un número pirotcnic.

ALTRES ASSISTENTS

   Entre els assistents estaven els consellers del Govern; els expresidents de la Generalitat José Montilla i Artur Mas; l'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell; la presidenta de Junts, Laura Borrs, i el primer secretari del PSC, Salvador Illa.

   També hi han anat les vicepresidentes del Parlament, Alba Vergés (ERC) i Assumpta Escarp (PSC), i la secretria de la Mesa, Aurora Madaula (Junts), entre d'altres

Contingut patrocinat