L'Escolanía de Montserrat i els cors del Bages i l'Anoia interpreten Els Segadors
BARCELONA, 11 set. (EUROPA PRESS) -
L'acte institucional de la Diada celebrat aquest dimecres a la nit sota el fil conductor 'Sentir Catalunya' ha posat l'accent en "les diferents maneres de sentir Catalunya".
L'espectacle ha comenat a les 22.10 hores a l'esplanada de les Quatre Columnes de Puig i Cadafalch de Montjuc, a Barcelona, i ha estat encapalat per primera vegada pel president de la Generalitat, Salvador Illa; el president del Parlament, Josep Rull; l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la presidenta del Congrés, Francina Armengol; el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, i els consellers del Govern.
Sota una premissa festiva, l'espectacle ha aprofundit en "les diferents maneres de sentir Catalunya a partir de la diversitat de la societat catalana", i ha comptat amb la direcció artística de Marta Bayarri.
LAMINE YAMAL I AITANA BONMATÍ
L'acte ha combinant les actuacions musicals d'estils variats amb la lectura de poemes i els testimonis, gravats prviament, de persones de diferents entorns que han explicat quin és el seu sentiment per Catalunya.
Han destacat els testimoni dels futbolistes del FC Barcelona Lamine Yamal i Aitana Bonmatí; la periodista i presentadora Mari Pau Huguet; els esportistes 'special olympics' Nico i lex Martín; el metge de l'Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Trilla, i la germana de Salvador Puig Antich, Montserrat Puig Antich, entre altres.
Per Yamal, el seu sentiment per Catalunya és "una ciutat, una bandera, uns colors" que uneixen, mentre que per a Bonmatí és vestir amb orgull una samarreta i saber a qui i qu es representa.
Les actuacions musicals han anat a crrec de l'Elctrica Dharma, Marina Rossell, Rozalén, Glaucs, Marala, Mama Dousha i ngels Gonyalons i Carlos Gramatge.
HIMNE I FESTES POPULARS
L'Escolanía de Montserrat i els cors del Bages i l'Anoia han interpretat Els Segadors, l'himne de Catalunya, coincidint amb el Millenari del Monestir de Monterrat.
També s'ha projectat un compendi d'imatges de festes populars catalanes i hi ha hagut un 'correfoc' de la m de l'Associació d'Amics de la Colla Coca de Constantí (Tarragona).
L'acte ha comptat amb la representació d'un fragment de l'espectacle de circ Glatir, del projecte 'Circ d'Hivern' de l'Ateneu 9 Barris, mentre que l'actriu gata Roca, Premi de Teatre Memorial Margarida Xirgu 2024, ha posat veu a un poema de Montserrat Vayreda, de la qual aquest any se celebra el centenari del seu naixement.