L'Acco demana participar en la futura llei del Govern de Catalunya que reguli l'activitat dels taxis i VTC

L'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) explica al Parlament les seves lín
David Zorrakino - Europa Press
Publicat 13/2/2019 18:10:52CET

Creu que els taxis generen més externalitats al mercat que els VTC

BARCELONA, 13 Feb. (EUROPA PRESS) -

El director general de l'Autoritat Catalana de la Competència (Acco), Marc Realp, ha demanat al Parlament participar en la llei que el Govern català preveu elaborar per regular l'activitat dels taxis i vehicles de lloguer amb conductor (VTC).

En comissió parlamentària i acompanyat pel president de l'Acco, Marcel Coderch, Realp ha defensat que l'entitat "sigui escoltada" en aquest procés, i ha al·legat que el problema principal entre els taxis i VTC és de competència.

Realp ha reiterat que han impugnat el reglament de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que exigia una doble titulació pels VTC, i que han emès un informe contrari al decret llei recentment aprovat pel Govern de Catalunya que obliga les VTC a precontractar amb una antelació mínima de 15 minuts perquè les mesures que introduïen eren contràries a la competència.

EXTERNALITATS

David Cid (comuns) ha dit que és un decret "valent" que mira de regular les externalitats --els costos que genera una activitat econòmica i que repercuteixen en la societat-- que els VTC generen al mercat, com la concentració de llicències en poques empreses, la no-tributació d'aquestes plataformes a Catalunya --sinó a paradisos fiscals-- i l'existència de falsos autònoms en els seus models de negoci.

Per això Cid està "sorprès" que l'Acco insti els partits a no donar suport al decret a la cambra, tenint en compte que l'organisme ha recordat a la comissió parlamentària que el seu objectiu és vetllar per la competència als mercats.

Coderch li ha respost que són els taxis els que introdueixen més distorsions si es comparen amb els VTC: "Des del nostre criteri, els taxis són els que més externalitats provoquen".

Ernest Maragall (ERC) ha plantejat si es presta "suficient atenció" a la concentració oligopolística dels VTC i al compliment de la regulació laboral; i Gemma Geis (JxCat) ha compartit la preocupació per la precarietat laboral que pot generar la desregulació de certes activitats econòmiques.

Per Coderch, en tots dos sectors "hi ha precarietat" i s'haurien de respectar els drets laborals, a més d'assegurar la màxima competència possible.

INDEPENDÈNCIA DE L'ACCO

Sobre la independència de l'Acco, Alícia Romero (PSC) ha assenyalat que l'informe de l'organisme sobre els VTC és "bastant contrari" a la posició defensada pel Govern de Catalunya i ha aplaudit la seva valentia en sostenir aquesta posició, ha dit.

El popular Santi Rodríguez ha celebrat que l'Acco "actuï amb la independència que se li exigeix" respecte al Govern català, tant dels representants actuals com la dels seus antecessors.

José María Cano (Cs) ha acusat Coderch de ser "un dels ideòlegs de les estructures d'Estat", a la qual cosa Coderch ha respost que la seva actuació a l'Acco i la seva independència està garantida per la llei.

I el republicà Ernest Maragall ha celebrat precisament l'"incipient estructura d'Estat" que pot acabar sent l'Acco.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.