BARCELONA 28 nov. (EUROPA PRESS) -
El consell d'administració de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha aprovat un pla d'inversió de 277 milions d'euros en obres de sanejament i proveïment en el període comprès entre els anys 2014 i 2018.
Així ho ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en comissió parlamentària, si bé ha afegit que la part més alta del cost d'aquestes inversions es començaran a executar el 2016, perquè entre el 2014 i el 2015 els esforços es dirigiran a reduir el deute de l'organisme.
El conseller ha indicat que l'ACA comptarà el 2014 amb un pressupost de 467 milions d'euros, i el 41%, uns 194 milions, es destinaran precisament a la reducció del deute.
En aquest sentit, ha indicat que el deute d'aquesta agència s'ha reduït els últims anys en més de 353 milions, passant de 1.368 el 2010 als 1.015 milions que es preveuen per a finals del 2013: "El plom sobre les ales que tenen les nostres polítiques és el sobreendeutament".
Pel que fa a l'increment aprovat d'un 7,2% del cànon de l'aigua, que recull la pujada dels 2013 i 2014, ha sostingut que tindrà una repercussió mitjana de 40 cèntims per família al mes i suposarà un increment de l'1% en el rebut de l'aigua.