Publicat 06/11/2020 10:40

JxCat i ERC critiquen la "privació de llibertat" d'un jove que va ser detingut durant els aldarulls a Madrid

Cartell en suport a Daniel Gallardo detingut l'octubre del 2018 després de les manifestacions a Madrid en suport als presos del procés independentista catal.
CARTEL MANIFESTACIÓN

La Fiscalia demana 6 anys de presó per agredir un agent després d'una concentració

MADRID, 6 nov. (EUROPA PRESS) -

La portaveu de JxCat, Laura Borrs, ha dit aquest divendres davant l'Audincia Provincial de Madrid, que en el cas de Daniel Gallardo, el jove gadit que est en presó preventiva des de l'octubre del 2019 per presumptament participar en els aldarulls a Madrid per la sentncia als líders del procés, que no s'ha respectat la presumpció d'innocncia i que se l'ha privat de llibertat per solidaritzar-se amb el poble catal.

Gallardo i dues persones més seran jutjades a partir d'aquest divendres per delictes d'atemptat a agent de l'autoritat i desordres públics. El ministeri fiscal demana sis anys de presó i acusa Gallardo d'haver agredit un agent antiavalots al qual hauria donat un cop al casc amb un pal --aparentment un palet-- amb claus.

"Estem amb totes les persones que pateixen repressió a l'Estat espanyol. Avui és el torn de Dani Gallardo, el crim del qual és haver donat suport manifestant-se després de la sentncia del 14 d'octubre del 2019 contra els presos polítics", ha indicat Borrs, després d'afegir que fa un any que est en presó preventiva per haver participat en la protesta.

La portaveu de JxCat ha apuntat que ha anat a la concentració davant la seu judicial "per demostrar la solidaritat de tota la gent que no hi pot ser des de tot Catalunya". "Pretenen que no hi hagi vincles d'unió per la nostra solidaritat ha de ser amb tothom qui pateix la repressió, volem drets per a tothom i arreu", ha afegit.

A la concentració de suport, també hi han assistit la portaveu adjunta d'ERC Carolina Telechea i la diputada Montserrat Bassa. Telechea ha indicat que es tracta d'un altre cas d'abús policial i judicial", una cosa que, denuncia, "tant sap fer l'Estat i que malgrat el canvi de govern actual" continua passant.

"DES DEL COR DE LA BSTIA"

"És hereu del feixisme, de la dreta mes rncia i casposa, on el dret a la presumpció d'innocncia es vulnera reiteradament i on a més primer es castiga i després es pregunta", ha afegit. En aquest sentit, Bassa s'ha solidaritzat amb els familiars del pres i ha afegit que hi empatiza "com a familiar de presa política".

A més, el Movimiento Antirrepresivo de Madrid ha comentat que "quan el poble de Madrid surt a defensar el dret d'autodeterminació de Catalunya i se solidaritza contra la repressió que pateixen, l'Estat respon arrestant tres persones i ficant en Dani a la presó". "És ostatge d'estat per fer xantatge a la solidaritat i al moviment de rebellia a l'Estat", han sentenciat.

Finalment, el secretari nacional de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Martí Claret, ha indicat que Gallardo "és el rostre viu de la frase que diu que la solidaritat és la tendresa dels pobles" i ha apuntat que replicaran la concentració d'aquest divendres a tot Catalunya perqu els collectius de Madrid "des del cor de la bstia, no se sentin mai sols".