BARCELONA 28 juny (EUROPA PRESS) -
El portaveu adjunt de JxCat al Parlament, Eduard Pujol, ha defensat aquest dijous que ha de ser el Parlament i no el Tribunal Suprem (TS) qui tingui l'última paraula sobre si cal suspendre els diputats processats pel procés sobiranista.
"Entenem que les decisions del Parlament passen pel Parlament. És la capacitat de ser sobirà del Parlament, i d'aquesta línia no ens mourem", ha exposat en una roda de premsa des de la Cambra.
No obstant això, ha explicat que el seu grup encara ha de precisar la seva posició, ja que "el món judicial" té moltes particularitats i les decisions han de ser comprensibles per a tothom.
La visió de JxCat --i també la d'ERC expressada dimecres passat-- es contraposen a Cs i PP, que consideren que la Llei d'Enjudiciament Criminal deixa clar que els diputats seran suspesos i que el Parlament no pot evitar-ho.
Els diputats afectats pel processament són Carles Puigdemont, Jordi Turull, Josep Rull, Jordi Sànchez (JxCat), Oriol Junqueras, Raül Romeva i Toni Comín (ERC).