Publicat 05/12/2014 18:31

Un jutjat prohibeix utilitzar a Google les marques d'altres empreses

MADRID, 5 des. (EUROPA PRESS) -

L'Audiència Provincial de Granada ha dictat una sentència que prohibeix als anunciants utilitzar les marques d'altres empreses com paraules claus o 'keywords' per millorar els seus resultats en els cercadors d'internet després de la demanda interposada per l'empresa espanyola Masaltos.com, segons un comunicat enviat per l'empresa denunciant.

Aquesta sentència ratifica la resolució del jutjat mercantil de Granada, que estableix que l'ús de noms comercials aliens "vulnera els drets de marca" de les empreses.

Per a l'empresa espanyola de calçat, la decisió de l'Audiència posa fre a un negoci "pròsper" en què els grans cercadors d'informació com Google obtenen ingressos milionaris amb els anomenats "anuncis patrocinats" i les empreses que compren paraules clau es beneficien del "bon nom" dels seus competidors.

El responsable del Departament Jurídic de Masaltos.com i advocat de Conteros Asociados, Antonio Fagundo, ha indicat que aquesta sentència ratifica el dret de les empreses a protegir les seves marques també en el món digital.

"Si es posa fre a la impunitat que fins ara han tingut els anunciants i els cercadors d'internet per utilitzar les marques d'altres empreses en benefici propi i arrabassar-los clients, estem establint les bases per al desenvolupament del comerç electrònic amb criteris de justícia i equitat", ha afegit Fagundo.

Els cercadors d'internet proporcionen dos tipus de resultats al web: els naturals, relacionats amb el codi font o HTML, i els anuncis patrocinats o de pagament, que destaquen les pàgines de determinats anunciants mitjançant l'ús de paraules clau.

La resolució del jutjat granadí afirma que la intencionada utilització de marques alienes per l'empresa condemnada és competència parasitària, perquè pretén aprofitar-se de les necessitats de la clientela de la denunciant, confonent els consumidors i portant-los al seu portal web, fent-los creure que és el de Masaltos.com.

Aquesta sentència segueix la línia establerta pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea en els casos Louis Vuitton-Google, eBay-L'Oreal o Budvar-Budweiser, segons la qual el propietari d'una marca pot prohibir a un tercer usar-la com a paraula clau per fer les seves pròpies campanyes publicitàries.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés