Actualitzat 17/12/2013 21:29

El jutge veu "clara" la participació de la mare d'Asunta

Registro de la casa de la madre de Asunta B.P.
EUROPA PRESS

LA CORUNYA 4 oct. (EUROPA PRESS) -

El magistrat del Jutjat d'Instrucció Número 2 de Santiago de Compostel·la, José Antonio Vázquez Taín, veu "clara" la participació de la mare d'Asunta, Rosario Porto Ortega, en la seva mort i creu que estava amb ella quan es va produir la seva mort, segons recull la sentència enviat al seu defensa, que ha tingut accés Europa Press.

Aquesta sentència ha estat enviada pel jutjat després de notificar, inicialment, als lletrats dels pares d'Asunta només la part dispositiva, decretant la presó provisional, a instàncies de la Fiscalia.

En ell, necessita la seva "motivació" per enviar, en aquest cas, a la mare a la presó. En concret, sosté que, de les diligències d'investigació ja practicades "es desprèn" la suposada participació de Rosario P.O. en els fets que se li imputen --homicidi, possible assassinat--.

Per al jutge, aquesta implicació "queda clara" pels "elements exposats" pel Ministeri Públic, que dóna per reproduïts i que qualifica com a "brillants arguments" per a la seva sol·licitud de presó.

Així, sosté, en primer lloc, que, "a les hores que la menor pateix la ingesta forçada de fàrmacs --en al·lusió a la medicació que, segons la investigació, li hauria donat per sedar-la-- "la imputada estava amb la menor".

A més, argumenta que "a l'hora que, presumptament, es va produir la mort" i, "atenent el contingut gàstric", segons les proves forenses practicades, "tot apunta que estava amb la imputada".

"INCONGRUÈNCIES" EN LA SEVA VERSIÓ

En la seva sentència, al·ludeix també a les "diferents versions ofertes" per la mare respecte a les hores en les quals va estar amb la seva filla. Pel que fa als fins, assegura que "de la mateixa manera que grollerament ha canviat la seva versió de si la nena va ser o no a Montouto, podria intentar canviar totes les explicacions ofertes a les seves incongruències", postil·la.

"En tal circumstància, i tenint en compte que les testificals d'amics i cercles pròxims són importants, la manipulació de petits matisos podria oferir-li una coartada", creu el jutge Taín, per a qui a això s'uneix "que encara podrien existir indicis que ara com ara encara no se saben i que la imputada podria destruir", defensa.

Contingut patrocinat