Divendres ja va interrogar com a testimoni l'exdirectora del CNI Paz Esteban
MADRID, 7 juny (EUROPA PRESS) -
El jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama ha citat per al pròxim 5 de juliol a les 9.00 hores el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, perquè declari com a testimoni en la causa en què investiga l'espionatge al president del Govern central, Pedro Sánchez, i als ministres de Defensa i Interior, Margarita Robles i Fernando Grande-Marlaska, amb el programari Pegasus a través dels seus telèfons mòbils.
El titular del jutjat central d'instrucció 4 ja va interrogar divendres com a testimonis l'exdirectora del CNI Paz Esteban i el funcionari d'aquest organisme encarregat d'elaborar els informes sobre les infiltracions amb el 'programari espia', segons ha informat la seu judicial.
L'instructor ho ha decidit així després que el Govern central va autoritzar al maig tant Esteban com els autors dels informes del Centre Criptològic Nacional que van acreditar l'espionatge a Sánchez i els seus ministres a declarar en cas que Calama ho considerés oportú.
Així mateix, el jutge ha acordat ampliar la comissió rogatòria cursada a Israel perquè una comissió judicial encapçalada per ell s'hi desplaci per prendre declaració com a testimoni al CEO de l'empresa que comercialitza Pegasus. Calama ja va dirigir una primera comissió rogatòria a les autoritats israelianes perquè la companyia informés sobre diferents extrems d'aquesta eina informàtica.
A més a més, el magistrat ha decidit aixecar el secret de les perquisicions, que regia des del 5 de maig, sense perjudici que el pugui tornar a decretar si la investigació ho requereix.