Actualitzat 17/12/2013 22:18

Un jutge investiga un cas d'un nadó robat a la Clínica Dexeus el 1987

BARCELONA 20 nov. (EUROPA PRESS) -

El Jutjat d'Instrucció 22 de Barcelona investigarà el cas d'un nadó robat a la Clínica Dexeus el 1987 a l'admetre a tràmit la querella presentada per la mare després de descobrir que la seva filla no va morir al néixer sinó que va ser lliurada en adopció sense el seu consentiment.

En una sentència del 18 de novembre, el magistrat Juan Emilio Vilá admet la querella presentada per una presumpta sostracció d'una menor al centre hospitalari per donar-la en adopció, suplantant el consentiment de la mare, perquè entén que els fets poden ser constitutius de delicte.

Segons el jutge, el delicte podria correspondre a l'article 163.1 i 3 del Codi Penal del 1995, àmbit normatiu del qual es podria haver mantingut fins a la majoria d'edat del menor, i els delictes de falsedat documental s'integrarien com a complementaris "en la complexitat del pla criminal".

Segons la querella presentada per Alfonsa R.C., el 18 de juny del 1987 va donar a llum una nena a la Clínica Dexeus, i va ser atesa per la doctora L.R., qui li va informar que havia tingut un nen que va néixer mort.

"La nena va ser donada en acolliment --prossegueix la sentència-- i després en adopció", segons consta en la sentència del jutge del Tribunal tutelar de Menors, on s'indicava que la nena havia estat abandonada i es desconeixia qui eren els seus pares.

En la denúncia, en què consta que Alfonsa R.C. mai va donar el seu consentiment per donar a la seva filla en adopció, també es recull que després es van conformar que eren mare i filla després de practicar la prova d'ADN a totes dues.

RETROBAMENT

El dia 17 de maig del 2013, per mediació de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (Dgaia) de la Generalitat, es van retrobar i mantenen una relació continuada.

Després d'admetre a tràmit la querella, el jutge demana que s'informi el Ministeri Fsiscal i que la Policia Nacional elabori un atestat del cas, "a fi d'aclarir el fet, manera i forma que va succeir, dates i intervinents".

Una vegada tingui el resultat, assegura el magistrat, s'acordarà la declaració dels querellats que procedeixi, pel que demana que se'ls informi que poden comparèixer assistits d'advocat a prestar declaració.

Contingut patrocinat