Actualitzat 05/05/2022 16:07

El jutge del cas Jubany ordena analitzar la roba de la jove i interrogar dos testimonis

Archivo - Jutjats de Sabadell
REPARA TU DEUDA - Archivo

SABADELL (BARCELONA), 5 maig (EUROPA PRESS) -

El jutjat d'instrucció 2 de Sabadell (Barcelona), que dirigeix la investigació de l'assassinat d'Helena Jubany, ha ordenat analitzar la roba de la jove per saber si hi ha un ADN diferent al seu i prendre declaració a dos testimonis, requerits per l'acusació.

En una interlocutòria, consultada per Europa Press, el magistrat assenyala que davant la possibilitat d'obtenir informació substancial de material biològic amb els avenços científics dels sistemes genètics actuals, ha accedit fer la prova a la roba que els agents de la Policia Nacional van recollir el desembre del 2001 --quan es va trobar el cos--.

Així mateix, autoritza que atesti una persona de l'entorn de l'investigat, que el contradiu sobre on era la nit del 30 de novembre del 2001 --quan va desaparèixer Jubany--, i malgrat que "no es tracta d'un indici nou" subratlla que hi ha diferències substancials que s'han d'aclarir.

El jutge també requereix un altre testimoni, membre de la Unió Excursionista de Sabadell (UES), en considerar "necessària, útil i pertinent la seva declaració" per conèixer els contactes telefònics de l'entitat després del crim i la seva presència en l'excursió d'Artés, l'1 de desembre del 2001, una compareixença que es va denegar el 2003 i que ara en trobar-se en una altra fase processal és possible, justifica el jutge.

ALTRES DILIGÈNCIES

Altres diligències que demana són una analítica "del líquid blanquinós" que hi havia al cos de la víctima i la llista de trucades i missatges SMS de l'investigat i del telèfon fix de casa dels seus pares entre els mesos de novembre i desembre del 2001.

El jutge requereix a la Diputació de Barcelona que indiqui la "constància de la presència o absència" de l'investigat al seu lloc de treball (Consell Comarcal del Berguedà) el 9 d'octubre del 2001 --data en què Helena Jubany va rebre el segon anònim-- i ha acceptat l'informe pericial cal·ligràfic, sol·licitat per la defensa, dels perits cal·lígrafs Rafael Orellana de Castro i Juan Francisco Orellana de Castro.

En la interlocutòria, sosté que l'investigat i Jubany "s'haurien d'haver vist entre els dies 30 de novembre i 2 de desembre" i veu indicis per atribuir-li el primer anònim (17 de setembre del 2001) i part del segon, a més que el contingut té connexió clara i directa amb el text.

Les diligències del jutge són les que va sol·licitar l'acusació, després que el passat 22 d'abril va declarar l'investigat, a qui se li va retirar el passaport, se li va prohibir sortir de territori nacional i se li va imposar presentar-se de manera periòdica a dependències judicials.

Contingut patrocinat