Publicat 22/12/2017 00:08

JuntsxCat se situa com a primera força independentista

 Carles Puigdemont en un acte de campanya de JuntsxCat
EUROPA PRESS

BARCELONA 22 des. (EUROPA PRESS) -

La candidatura de JuntsxCat que encapçala Carles Puigdemont (PDeCAT) se situa com la primera força independentista per davant d'ERC, en obtenir 34 diputats amb 929.579 vots, el 21,69%, en unes eleccions amb una participació rècord de més del 80%.

Puigdemont, que ha estat a Brussel·les durant tota la campanya, venç així el seu pols amb el candidat d'ERC, Oriol Junqueras --a la presó provisional per ordre del Tribunal Suprem-- com a líder del bloc independentista.

ERC ha obtingut 32 escons, 917.313 vots --el 21,40%--, i amb aquestes xifres, sumant la CUP, els partits independentistes revaliden la seva majoria absoluta en el Parlament, amb 70 escons, encara que perden dos parlamentaris respecte a l'anterior legislatura.

L'expresident català va plantejar uns comicis entorn de la seva persona i el seu Govern que va ser cessat en aplicació de l'article 155 de la Constitució, assegurant que votar-li a ell significaria restituir al seu govern.

'LLISTA DEL PRESIDENT'

La candidatura de JuntsxCat la va elaborar Carles Puigdemont (PDeCAT) 'in extremis' després de no sumar aquesta vegada a ERC en una candidatura independentista amb ell al capdavant, amb el que es va deixar enrere l'experiència d'JxSí, i descartar-se la proposta de concórrer amb una 'llista d'electors'.

En la llista s'han anat incorporant independents com Jordi Sànchez, expresident de l'ANC i a la presó preventiva durant tota la campanya; Laura Borràs, de l'Institut de les Lletres Catalanes; Eduard Pujol, exdirector de Rac1, i l'entrenadora Anna Tarrés, entre uns altres.

En canvi, es va deixar en un segon pla la presència de dirigents del PDeCAT començant per la seva coordinadora general, Marta Pascal, i el d'organització, David Bonvehí, i solament va incorporar noms del partit com el propi Puigdemont, Jordi Turull, Josep Rull i Quim Forn, així com Albert Batet i Lluís Guinó.

La campanya electoral ha estat atípica posat que el cap de llista ha intervingut en campanya des de Brussel·les, on està des del 30 d'octubre, després de la proclamació de la independència de Catalunya i l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, al costat dels altres membres de la llista: Clara Ponsatí i Lluís Puig.

Els exconsellers Josep Rull i Jordi Turull sí que han pogut intervenir en campanya després de ser posats en llibertat pel Suprem, que els va empresonar per presumptes delictes de rebel·lió i sedició, per la seva participació en el procés sobiranista, mentre que l'exconseller Quim Forn també segueix empresonat per ordre de l'alt tribunal.

Contingut patrocinat