BARCELONA, 20 jul. (EUROPA PRESS) -
Junts obrirà un expedient informatiu al diputat del Parlament Francesc de Dalmases, després de demanar-ho ell mateix arran de la discussió que va mantenir amb la sotsdirectora del 'Faqs' per una entrevista a la presidenta del Parlament, Laura Borràs, i també s'apartarà com a portaveu de la comissió parlamentària de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
En un comunicat del partit, expliquen que en la pròxima reunió de la direcció de Junts se sotmetrà a votació l'aprovació de l'expedient informatiu que ha sol·licitat el diputat, i la direcció del grup parlamentari proposarà un nou portaveu en funcions de la comissió.
Segons Junts, Dalmases ha sol·licitat l'obertura de l'expedient "per aclarir, poder rebatre i defensar-se" de les acusacions que ha rebut a través dels mitjans de comunicació i les xarxes socials.
I és que considera que són "clarament lesives" per a la seva reputació, després que 'Nació Digital' i 'eldiario.es' van publicar que Dalmases va agafar pel canell la periodista i la va increpar en una sala davant Borràs i altres membres de l'equip per l'entrevista.
Malgrat la "confiança" que el grup té en la seva persona com a portaveu de la comissió parlamentària de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Dalmases també ha proposat que se'l suspengui temporalment en aquesta responsabilitat fins que es resolgui l'expedient, "atès que el que s'està analitzant és de la mateixa temàtica que la comissió".
Dimarts, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, va encarregar un informe a TV3 per esbrinar què va passar durant la discussió, i ERC i els comuns han demanat a la Mesa del Parlament aplicar-li el codi de conducta de la cambra.