Turull veu en Illa el gen que hi havia amb "Samaranch en el 76-77, quan era president de la Diputació"
BARCELONA, 7 oct. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha assegurat aquest dilluns que el grup del partit al Parlament no contempla ocupar la figura de líder de l'oposició fins que s'apliqui la llei d'amnistia, i aleshores decidiran qui l'assumeix "i de quina manera".
En una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, ha insistit en la necessitat d'evidenciar que no hi ha "normalitat política" a Catalunya tenint en compte que l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont no pot tornar a Catalunya.
"La persona que hauria de ser líder de l'oposició és qui ha liderat la llista electoral que ha obtingut més vots després de la primera força. Però això materialment no és possible fer-ho perquè hi ha uns jutges que presumptament estan prevaricant i no apliquen la llei d'amnistia", ha destacat.
Malgrat tot, ha recalcat que la veu de Junts se sentirà al Parlament, a més d'afegir que la voluntat del partit és que hi hagi la "màxima implicació" de Puigdemont a Junts després del congrés que celebraran a finals d'octubre.
En preguntar-li si això implica que ocupi la presidència del partit, ha reiterat que la fórmula com vol fer-ho l'ha d'anunciar l'expresident català.
SOBRE ILLA
També ha qüestionat "el sentiment i l'ambició nacional" del president de la Generalitat, Salvador Illa, cosa que sí creu que tenien tots els que militaven en l'extinta CDC.
"El tarannà que veig al Palau de la Generalitat és el gen que hi havia amb Joan Antoni Samaranch en el 76-77, quan era president de la Diputació. L'ambició nacional (d'Illa) és molt semblant a aquesta", ha assenyalat.
Segons Turull, en Illa veu ganes de no voler molestar l'Estat: "Veig més una vocació de fer bé de delegat de l'Estat a Catalunya", ha afegit, després de lamentar que tampoc no s'hagi pronunciat, a parer seu, sobre les declaracions del president de Castella-la Manxa, Emiliano García Page, sobre els diners dels catalans.