Actualitzat 17/08/2015 15:04

La Junta Electoral obliga TV3 a treure el logo de la seva campanya d'estiu per semblar-se a Junts pel sí

Creu que pot portar a confusió tot i que descarta intencionalitat política

   BARCELONA, 17 Ag. (EUROPA PRESS) -

   La Junta Electoral Provincial de Barcelona ha obligat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a retirar immediatament el logo de la campanya d'estiu de TV3 i Catalunya Ràdio 'Junts', ja que considera que s'assembla massa al de la candidatura sobiranista Junts pel sí.

   Segons la resolució de la Junta a què ha tingut accés Europa Press, la secretària de l'òrgan provincial, Antonia Jiménez, estima en part el recurs presentat pel PSC, i accepta que el logo de la campanya --amb cal·ligrafia manual en blanc sobre un cercle fons verd-- és "molt semblant o idèntic" al de la candidatura sobiranista.

   Tot i que admet que, com al·lega la CCMA, la campanya es va llançar abans de la creació de Junts pel sí i, per tant, no existeix intencionalitat política, la Junta Electoral entén que és "indiferent" que la possible confusió entre els dos logotips no hagi estat buscada i reclama la seva retirada de manera immediata.

   "Resulta evident la confusió/identificació que, en el període electoral que ens trobem, pot provocar la utilització del logotip 'Junts'", esgrimeix.

   "La utilització del logotip 'Junts' té una incidència electoral sobrevinguda indubtable", argumenta la sentència, que recorda que la Llei Orgànica de Règim Electoral General (Loreg) imposa als mitjans de comunicació públics l'obligació de respectar el pluralisme polític i social, la neutralitat informativa i la proporcionalitat.

AL·LEGACIONS DE LA CCMA

   La CCMA ha presentat al·legacions a la resolució de la Junta Electoral Provincial de Barcelona que l'obliga a retirar immediatament el logo de la campanya d'estiu de TV3 i Catalunya Ràdio 'Junts'.

   Fonts de la CCMA han explicat a Europa Press que no estan d'acord amb la sentència i que aquest dissabte ja van enviar les al·legacions, de manera que serà la Junta Electoral Central qui haurà de decidir abans de dilluns que ve si ratifica la fallada i obliga a retirar el logo de la campanya d'estiu o, per contra, dóna la raó a la CCMA.

   El recurs presentat per la ràdio i televisió públiques catalanes deixa en suspens la retirada del logo de la campanya d'estiu, de manera que seguirà emetent-se amb normalitat fins que la Junta Electoral Central es pronunciï de manera definitiva.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés