Publicat 11/04/2025 16:25

Junqueras (ERC) aposta per reforçar relacions amb països "víctimes" del tracte de Trump, com el Canadà

El president d'ERC, Oriol Junqueras
Lorena Sopêna - Europa Press

BARCELONA 11 abr. (EUROPA PRESS) -

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha optat perquè Europa "aprofiti l'oportunitat d'estrènyer les seves relacions amb el Canadà, Mèxic, el Brasil, o altres països del món que també pateixen aquest tracte injust per part d'una administració egoista i irresponsable com la de Trump".

Així s'ha expressat en unes declaracions als periodistes aquest divendres des del congrés de CCOO de Catalunya, en les quals ha demanat que els països s'acompanyin els uns als altres davant el comportament "egoista" del president dels Estats Units.

Junqueras ha demanat que Europa "ho sàpiga aprofitar per estendre i reforçar les seves relacions" i ha rebutjat una visió simplista del context actual davant una visió rigorosa i ambiciosa per ajudar empreses i treballadors, en les seves paraules.

"Necessitem un món més fort i més unit per resistir l'embat dels sembradors d'odi i de por, necessitem un món més unit per construir un món millor", ha sostingut.

I ha afegit que Catalunya "per sort, és un país amb una fortalesa exportadora extraordinària" i que ERC estarà al costat de les empreses que exporten directament als Estats Units com de les que ho fan de manera indirecta.

Contador