BARCELONA 24 jul. (EUROPA PRESS) -
El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat aquest dimecres que el dèficit fiscal és un dels "segrestadors" que impedeixen que els joves catalans tinguin a dia d'avui un bon futur assegurat.
"Les xifres canten", ha assenyalat el dirigent republicà en la seva intervenció al ple extraordinari que se celebra al Parlament sobre joventut.
Junqueras ha destacat que si no s'acaba amb la problemàtica del dèficit fiscal, continuaran els problemes, tant per als joves com per a la resta dels catalans.
"El futur dels joves està segrestat per la crisi però no només per la crisi" ja que l'actual conjuntura econòmica ha suposat per a la Generalitat que ingressi 6.000 milions d'euros, però el dèficit fiscal supera els 16.000 milions anuals.
Per al republicà, cal deixar de "precaritzar" el mercat laboral i un altre dels desafiaments és la formació, i també ha posat de manifest les elevades cotes de desocupació, superiors al 30%, que es registren en la segona corona metropolitana, en comarques com l'Anoia (Barcelona) i el Baix Penedès (Tarragona).