Actualitzat 01/11/2017 14:34

Junqueras confia que "tard o d'hora" es consolidarà la República catalana

Defensa les eleccions del 21-D "com un mitjà per validar la república"

El vicepresident Oriol Junqueras
EUROPA PRESS

   BARCELONA, 1 nov. (EUROPA PRESS) -

   El vicepresident de la Generalitat cessat, Oriol Junqueras, ha manifestat aquest dimecres la seva confiança en què la República catalana es consolidarà "tard o d'hora".

   "El valor que aquest país ha demostrat és tan clar i tan fort que, tard o d'hora, donarà com resultat la consolidació d'una República de Catalunya plena, veritablement justa i democràtica", ha vaticinat en un article publicat a 'The New York Times' recollit per Europa Press.

   Junqueras ha defensat que la proclamació de la República catalana de la setmana passada està legitimada pel resultat de l'1-O, i ha sostingut que l'independentisme no pot renunciar a les eleccions del 21 de desembre "com un mitjà per validar" i consolidar la República.

   Ha revindicat la necessitat de "teixir aliances sòlides amb tots els actors socials i econòmics que volen construir un estat nacional veritablement al servei dels seus ciutadans", que ha d'haver-hi una estratègia per establir un nou marc de llibertats, i ha reiterat que en els propers dies es prendran decisions que, segons seu judici, no sempre seran fàcils d'entendre.

ARTICLE 155

   Junqueras ha alertat que l'aplicació de l'article 155 per part del Govern central és una "usurpació de les institucions" i ha cridat a respondre de manera cívica i pacífica.

   També ha assegurat que el Govern pretén anul·lar l'autogovern i limitar els drets i llibertats, però que a Catalunya "hi ha una clara dissociació entre la voluntat democràtica dels ciutadans i el Govern central, que s'ha proposat prendre les institucions populars i controlar-les despòticament".

   Així mateix, ha reconegut que "en una batalla per l'autodeterminació i el reconeixement dels drets, un no guanya amb el primer cop, especialment contra un Estat tan disposat al fet que la seva maquinària copegi a milions de ciutadans només perquè volen votar".

   Malgrat que han estat cessats pel Govern, ha defensat que el president de la Generalitat cessat, Carles Puigdemont, i a la presidenta del Parlament en funcions, Carme Forcadell, continuen mantenint els seus càrrecs fins que els ciutadans decideixin el contrari.

Contingut patrocinat