Actualitzat 17/12/2013 22:21

Junqueras afirma que usaran tots els mecanismes democràtics perquè es faci la consulta

Oriol Junqueras (ERC) en Banyoles (Girona)
ERC

GIRONA 23 nov. (EUROPA PRESS) -

El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha afirmat aquest dissabte que els republicans utilitzaran "tots els mecanismes necessaris democràtics per poder exercir el dret de votar" a la consulta sobiranista, ha informat ERC en un comunicat.

"L'Estat espanyol té por a la democràcia, per això no volen deixar-nos votar", ha criticat, i ha apostat per contrarestar-ho amb un missatge de democràcia, en un acte a Banyoles (Girona) de la campanya '2014 Decidim Llibertat' que, segons ERC, ha reunit a més de 700 persones.

Junqueras ha garantit que no es resignaran, i ha conclòs: "Quantes més vegades digui que 'no' l'Estat, més a prop de guanyar estarem, perquè la comunitat internacional estarà al costat dels qui volen votar".

En un debat sobre la independència amb veïns del barri del Poble Sec de Barcelona, el diputat d'ERC al Congrés, Joan Tardà, ha assegurat que "d'aquí poques setmanes tothom sabrà la data i la pregunta del referèndum; això no té marxa enrere".

Tardà s'ha mostrat convençut que el procés sobiranista acabarà amb victòria, i ha defensat la independència "per fer un país just i més democràtic", ha informat ERC de Barcelona en un comunicat.

Contingut patrocinat