Publicat 14/11/2022 17:37

A judici per ruixar uns mossos amb un extintor de l'Aeroport de Barcelona després de la sentncia de l'1-O

Archivo - Imatge d'arxiu de policies i manifestants a l'Aeroport de Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 14 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Audincia de Barcelona jutja aquest dilluns un jove acusat de ruixar uns mossos d'esquadra amb un extintor durant la protesta a l'Aeroport de Barcelona-el Prat després de la sentncia de l'1-O.

L'escrit d'acusació del fiscal, consultat per Europa Pess, demana condemnar-lo a nou anys de presó per un presumpte delicte de desordres públics i un altre d'atemptat.

Va ser cap a les 17 hores del 14 d'octubre del 2019, el mateix dia que es va publicar la sentncia, a la terminal 1 de l'Aeroport, on centenars de persones van protestar per la condemna del Tribunal Suprem (TS).

El jove estava davant d'una de les línies policials d'antidisturbis i presumptament va agafar un extintor del vestíbul i el va activar cap a la cara dels agents del cordó policial, "amb el consegüent risc d'intoxicació per ser un espai tancat", i després suposadament va llanar l'extintor cap a ells.

L'escrit del fiscal exposa que no s'ha constatat que causés lesions amb aquests fets, tot i que afegeix que "aix va provocar l'exaltació de la massa de manifestants, i va augmentar-ne l'hostilitat i els escometiments a la línia policial".

Contingut patrocinat