Publicat 06/08/2024 13:01

Juan Fernández (PP) exigeix a Rull evitar un "espectacle" amb Puigdemont en la investidura

Archivo - Arxivo - El portaveu del PP en el Parlament de Catalunya, Juan Fernández, en roda de premsa després de la reunió del seu grup amb el president de la Cmera, Josep Rull, en la ronda de consultes per a la investidura del socialista Salvador Illa
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Archivo

Assegura que la política catalana est "en mans de xantatgistes"

BARCELONA, 6 ago. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PP en el Parlament, Juan Fernández, ha exigit aquest dimarts al president del Parlament, Josep Rull, que eviti un "espectacle" amb una eventual assistncia de l'expresident Carles Puigdemont a la sessió d'investidura del candidat socialista, Salvador Illa, al capdavant de la Generalitat.

"Esperem que les institucions catalanes, en aquest cas la Presidncia del Parlament, estigui a l'altura i actu conforme a la legalitat i no es posicioni al costat d'un prfug de la justícia", ha dit en la roda de premsa posterior a la reunió del seu grup amb Rull en la ronda de consultes prvia a la investidura d'Illa.

Fernández ha avisat Rull que, si facilita la presncia de Puigdemont, estar demostrant que no representa tota la institució i els 135 diputats.

"Faríem un mal favor a la democrcia i la justícia, que és qui garanteix la democrcia, si permetem que hi hagi un senyor assegut en el seu escó tenint comptes pendents amb la justícia", ha dit.

També ha demanat a Puigdemont que, si torna, "vagi als tribunals de justícia a retre compte dels seus delictes" abans d'anar al Parlament.

El portaveu popular no ha avanat les accions de prendran des del seu grup si Puigdemont aconsegueix ser a la Cambrfa durant la investidura, sinó que decidiran segons el que vagi passant.

CRÍTICA A L'ACORD PSC-ERC

Sobre l'acord entre PSC i ERC, Fernández ha dit que ser "més 'procés' i més decadncia" i que és fruit d'un xantatge dels independentistes als socialistes.

"És una vergonya i és impresentable que la política catalana es gui a dia d'avui i que estigui en mans de xantatgistes", ha criticat.

També ha remarcat que un possible finanament singular catal fora del rgim comú danya l'inters general dels espanyols i estableix ciutadans de primera i de segona, com a conseqüncia, diu, que el PSOE i el PSC negocien pensant "en el seu inters personal i convenincia".

"Illa ha negociat amb Esquerra Republicana la independncia fiscal, que és el pas previ a un referndum i la independncia total. Per tant, Illa ha negociat des de Catalunya una cosa que no es pot negociar", ha assegurat.