Publicat 27/04/2020 22:21

Josep Vicent Boira defensa que el Corredor Mediterrani ara és "més essencial que mai"

   Vaticina una "globalització regionalizada" amb cadenes de provement més properes i resilientes

   BARCELONA, 27 abr. (EUROPA PRESS) -

   El comissionat del Govern per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha defensat que en aquests moments és "més essencial que mai" perqu la pandmia de coronavirus l'ha convertit en un element estratgic de supervivncia econmica.

   Així s'extreu de la trobada telemtica que, sota el cicle 'Infraestructures per una Barcelona del segle XXI', ha organitzat el Cercle d'Economia aquest dilluns i que ha presentat el president d'IdenCity i exalcalde de Barcelona, Jordi Hereu.

   "El corredor és més essencial que mai. Aquesta crisi ha accelerat el que ja pensvem anteriorment", ha raonat, i ha dit que, si no s'aposta pel Corredor Mediterrani, no arribar el canvi de model necessari.

   Ha cridat a fer una reflexió sobre el model d'infraestructures que s'estan construint, i ha defensat la necessitat que el Corredor Mediterrani tingui vies d'ús mixt, tant per a diferents velocitats, com per a persones i mercaderies: "Aix passa des de Barcelona fins a la frontera i la idea seria estendre-ho".

   "Espanya corre un risc extra perqu no podríem ser provets ni enviar a Europa menjar en trens perqu tenim un ample de via diferent. La nostra aspiració és que el Corredor Mediterrani tingués un ample internacional. Espanya no pot ser una illa ferroviria", ha advertit.

   Per Boira, s'ha de complementar el model de producció 'just-in time' amb el 'just-in case' per evitar que hi hagi unes dependncies excessives d'una cadena de valor "tan frgil".

GLOBALITZACIÓ REGIONALIZADA

   Ha vaticinat que s'avanar cap a una globalització regionalizada, amb una major atenció als conceptes de proximitat i unes cadenes de provement més properes i resilientes, com els corredors, impulsats per una necessitat empresarial i social, i no política.

   "La globalització regionalizada ens ha de portar a infraestructures de mitja distncia, com el Corredor Mediterrani, que uniria geografies productives. Per aix són tan importants infraestructures com el Corredor Atlntic, el Corredor Alpí i Corredor Bltic, en aquesta volta a la geografia de la mitja distncia, on ser més fcil proveir-se", ha defensat.

   A més, Boira considera que amb el coronavirus s'ha produt una afirmació de la vulnerabilitat de la societat i el sistema, ja que, segons ell, els sistemes de transport actuals funcionen de forma molt precisa quan van bé, per generen problemes quan hi ha interrupcions.

EUROPA

   Per Boira, la pandmia també confereix un to diferent a una srie de polítiques que s'estaven impulsant des de la Unió Europea (UE), fent-les "més brillants", com el 'Green New Deal', i que, per tant, ara és el moment d'accentuar-les.

   Per la seva banda, Hereu ha assenyalat que ara s'obre una nova etapa en la qual caldr innovar, obrint dimensions sense negar res, i que aix passa per enfortir el projecte europeu, la qual cosa significa enfortir el seu valors, així com millorar el procés productiu, que passa per una bona logística, un bon transport i bones infraestructures de connectivitat, en les seves paraules.

   "En tot cas, només junts podrem abordar aquests reptes. Solament tots els europeus podrem desenvolupar un 'Green New Deal' que permeti aliar-nos amb cap a una nova transició", ha afirmat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés