Publicat 26/10/2021 10:33CET

Josep Vicent Boira (corredor mediterrani): "El futur és del tràfic ferroportuari"

Archivo - Arxiu - El comissionat del Govern per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira
EUROPA PRESS - Archivo

Calcula escurçar 10 minuts en dos anys el trajecte amb tren entre Barcelona i València

BARCELONA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

El comissionat per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha defensat aquest dimarts millorar les connexions entre trens i ports per articular un sistema de transport més sostenible i poder plantejar la relocalització de la indústria a Europa: "El futur és del tràfic ferroportuari".

En una entrevista a TV3, recollida per Europa Press, ha explicat que els tres ports més dinàmics de la península Ibèrica són a la zona del Mediterrani i que les xifres apunten que el retorn de la inversió al corredor és molt elevat: per cada euro invertit el benefici serà de 3,5 euros, segons dades de la Comissió Europea.

A més, ha sostingut que la congestió de les carreteres, la "crisi dels camioners" i el canvi climàtic posen de manifest la necessitat d'apostar pel transport ferroviari, i ha afegit que el corredor mediterrani compta amb un gran consens institucional, territorial i polític.

Al seu parer, a Espanya existeix una inèrcia a desenvolupar les infraestructures de manera radial: "Però això està canviant molt ràpidament. Quan vaig al Ministeri o vaig a Adif, ja començo a veure el corredor mediterrani en el seu context europeu i internacional, i de cada vegada hi ha més pressions, efectivament de tots els participants, perquè sigui una realitat".

En aquest sentit, Boira ha subratllat que hi ha l'acord "des d'Andalusia fins a Catalunya" que el corredor s'ha d'impulsar i que, en espera del desplegament total del projecte, ja existeix una demanda per a aquesta infraestructura.

PROPERES FITES

De cara al desenvolupament del corredor mediterrani, Boira calcula que en uns dos anys es podrà retallar en 10 minuts el trajecte Barcelona-València, quan es canviï l'amplària de la via entre Castelló i Tarragona; l'Euromed més ràpid ho fa ara en 2 hores i 35 minuts, ha detallat.

El "ple desenvolupament del corredor" arribarà quan es construeixi la nova plataforma València-Castelló d'amplària internacional, els estudis informatius del qual es presentaran molt ràpid, ha avançat Boira.

El comissionat per al corredor també ha advertit que no hi ha "una data d'inauguració" de la infraestructura, que es basa en la millora progressiva de la mobilitat de les persones i el transport de mercaderies.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés