Publicat 11/01/2020 14:17

José Manuel Rodríguez Uribes, nou ministre de Cultura

El portaveu adjunt del PSOE a l'Assemblea de Madrid, José Manuel Rodríguez Uribes, presenta un escrit en la Mesa de l'Assemblea per demanar al president que reconsideri el ple d'investidura.
Marta Fernández Jara - Europa Press - Archivo

MADRID 11 gen. (EUROPA PRESS) -

L'exdelegat del Govern central a Madrid José Manuel Rodríguez Uribes ser el nou ministre de Cultura i Esport, ha confirmat Moncloa.

El nou ministre de Cultura i Esport exerceix ara com ara de portaveu adjunt del grup Parlamentari Socialista a l'Assemblea de Madrid. Va ser director de Suport a Víctimes del Terrorisme i d'Atenció Ciutadana entre el 2005 i el 2011.

Doctor en Dret, és professor titular de Filosofia del Dret i Filosofia Política a la Universitat Carlos III de Madrid i va ser delegat del Govern a la Comunitat de Madrid entre juny del 2018 i abril del 2019.

Secretari de Lacisme en l'Executiva Federal del PSOE, va ser també director de l'Institut de Drets Humans 'Bartolomé de las Casas' (2016-2018), del qui abans va ser el director del seu programa de doctorat i entre el 2013 i el 2017 del seu mster en Drets fonamentals.

Després d'aquest nomenament, que se suma als coneguts en aquestes darreres hores, només queda conixer qui ocupar el Ministeri de Justícia.

Est previst que el president del Govern central, Pedro Sánchez, comuniqui aquest diumenge al rei la composició del gabinet i faci una declaració institucional a les 14.00 hores al palau de La Moncloa per detallar la composició i objectius del seu nou Govern.