BARCELONA 28 oct. (EUROPA PRESS) -
El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, s'ha mostrat aquest dilluns "radicalment en contra" de qualsevol acte d'intimidació, després de l'incident entre la presidenta de la Junta d'Andalusia, Susana Díaz, i alcaldes del PP a Màlaga, i ha recordat que quan els han viscut càrrecs populars, alguns dels altres partits no es queixaven, segons ha dit.
En declaracions en un acte de lliurament d'una condecoració a un guàrdia urbà a Barcelona, el ministre ha reflexionat: "Totes aquelles accions que signifiquin actes d'intimidació, persecució, violació del dret a la intimitat personal i familiar i a la inviolabilitat del domicili, han de ser rebutjades", tot i que ha indicat que valorarà el cas quan comparegui al Congrés.
Tot i això, ha recalcat que "quan això els passava a persones d'altres partits, n'hi havia que no es queixaven i fins i tot alguns ho encoratjaven".
"Aquestes conductes han de ser rebutjades amb independència del color polític", i ha recordat que quan un acte és il·legal ho és per a tots, ha dit, a més d'insistir en el respecte institucional per a la presidenta d'Andalusia.
Ha considerat que en aquest cas, després de parlar amb la Delegació del Govern central a Andalusia, "no ha estat el Cos Nacional de Policia el que ha fallat" perquè la seguretat de la presidenta requeia en la unitat adscrita de la Policia Nacional a la Junta d'Andalusia i en cap moment se'ls va notificar aquesta missió.