Actualitzat 29/06/2013 15:22

Jorge Fernández afirma que alguns sectors volen dividir Catalunya, "sòcia fundadora d'Espanya"

Jorge Fernández Díaz
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 29 (EUROPA PRESS)

El ministre d'Interior, Jorge Fernández, ha lamentat aquest dissabte que hi hagi sectors que vulguin dividir Catalunya, "sòcia fundadora d'Espanya", i separar-la de l'Estat, amb una Constitució que garanteix les llibertats, ha defensat.

A preguntes dels periodistes sobre el 'Concert per la Llibertat' d'aquest mateix dissabte a Barcelona per demanar la consulta d'autodeterminació, ha dit que Espanya és un país lliure i ha reivindicat el "marc convivencial de llibertats i democràtiques de la Constitució".

Ha definit Catalunya com una terra tolerant i d'acollida, i creu que "no té cap sentit intentar separar el que la Història i els llaços familiars de tota mena han fet de Catalunya el que és: una societat lliure i tolerant que manté relacions d'afecte amb la resta d'Espanya".

"Em fan mal fenòmens i processos que vagin en la línia contrària al que és l'ADN de la identitat catalana, el d'una societat d'acollida, convivencial", ha dit, i ha lamentat que alguns s'entestin a dividir i no a unir, segons ell.

El titular d'Interior també s'ha mostrat convençut que Catalunya seguirà sent "un dels grans patrimonis d'Espanya", i que contribuirà a la sortida de la crisi econòmica.

Contingut patrocinat