BARCELONA, 10 jul. (EUROPA PRESS) -
La número 2 d'ERC al Congrés per Barcelona, Teresa Jord, ha posat en valor "la fora negociadora d'ERC" per aconseguir polítiques socials.
En un míting aquest dilluns al matí al barri de Grcia de Barcelona, ha reivindicat la tasca de la seva formació en l'última legislatura després de "forar" el PSOE a fer polítiques progressistes.
S'ha referit a l'escut social contra la pandmia del coronavirus, a l'augment del salari mínim interprofessional (SMI), a la creació de l'ingrés mínim vital (IMV) i a les pensions, i ha afirmat que la feina de la seva formació ha estat i ser "desdretitzar el PSOE".
Durant l'acte, centrat en habitatge i drets socials, Jord ha reclamat la cessió "immediata i gratuta" dels pisos en mans de la Sareb perqu la Generalitat o els municipis els gestionin de manera directa.
"Volem arrossegar l'Estat a fer de l'habitatge el que és: un dret i no un privilegi", i ha afegit que espera que la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, ja spiga que per a moltes persones no és fcil pagar el lloguer.
"EL PSOE AJUDAR A INVESTIR" FEIJÓO
Ha alertat que "si convé, el PSOE ajudar a investir Núñez Feijóo, no hi ha cap mena de dubte", i ha assegurat que els socialistes i el PP sempre es posen d'acord.
Ha recordat que el 2019 "Sánchez va voler governar amb un ja desaparegut Cs i només la repetició de les eleccions" ho va impedir, ha retret als socialistes que incompleixin promeses i ha criticat que hagin recorregut davant la justícia lleis catalanes.
Respecte a la formació liderada per Yolanda Díaz, ha criticat: "Sumar ens ha ensenyat en pocs dies de campanya que és restar en aquest país, cada vegada s'assembla més al PSOE. El PSOE cada vegada es calca més al PP i a Vox".
PILAR VALLUGERA I MARIA DANTAS
En l'acte també hi ha intervingut la número 4 de la candidatura, Pilar Vallugera, que ha reivindicat la feina de la Generalitat en matria d'habitatge i ha retret que, "malgrat que les comunitats autnomes tericament tenen competncia exclusiva en habitatge, l'Estat fa tot el possible per impedir que les competncies es desenvolupin".
Respecte a la tasca d'ERC al Congrés, ha assegurat que el seu objectiu era introduir el dret a l'habitatge com un dret previ a d'altres, com la sanitat i l'escolarització: "Aix que estava tan clarament definit no és un element eminent en els programes del PSOE i UP. Per tant, ho hem aconseguit parcialment en la mesura que hem donat eines a les comunitats autnomes".
Per la seva banda, la número 6 de la candidatura, Maria Dantas, ha defensat que el govern ERC "ha aprovat legislacions pioneres des del 2015 per evitar desnonaments de persones vulnerables, per obligar els grans tenidors a plantejar ofertes de lloguer social o aplicar topalls de lloguer" a les zones amb mercat tensionat.
Ha criticat l'"infrafinanament" del Govern central en el desplegament de la llei de dependncia --matria en la qual assegura que l'Estat té un deute de 583 milions amb Catalunya-- i en atenció a menors estrangers no acompanyats.