Publicat 25/09/2022 13:37

Jaume Collboni preveu una "victòria" del PSC en les municipals que obri una etapa a Catalunya

Collboni durant el seu discurs
LORENA SOPENA - EUROPA PRESS

Afirma que Barcelona ha de recuperar la illusió i demana a Illa el mateix per a Catalunya

GAV (BARCELONA), 25 (EUROPA PRESS)

El primer tinent d'alcalde de Barcelona i dirigent del PSC, Jaume Collboni, preveu una "victria" del partit en les eleccions municipals del 2023 que els permetr recuperar alcaldies i obrir així una etapa a Catalunya.

Ho ha dit durant el seu discurs a la Festa de la Rosa que el PSC celebra aquest diumenge a Gav (Barcelona), a la qual no ha assistit el president del Govern central, Pedro Sánchez, per donar positiu en covid, per sí que hi han anat la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, i el ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta.

Hi han intervingut el líder del PSC, Salvador Illa; el secretari d'Organització federal del PSOE, Santos Cerdán, i les alcaldesses de Gav i Sant Boi, Gemma Badia i Llusa Moret.

"ANEM A TOTES"

"Anem a totes, anem a guanyar les eleccions municipals, estem preparats, estem forts i tenim confiana", ha reivindicat Collboni.

Ha assegurat que és hora que Barcelona recuperi l'orgull i la illusió i avisa que ell vol liderar aquest procés, i ha demanat a Illa que faci el mateix a Catalunya: "Fem-ho junts, Salvador, per una millor Catalunya, una millor Barcelona i uns millors municipis catalans".

"Davant de les onades de la dreta, en les eleccions del 2023 vindr la gran marea socialista que ens donar la victria en les municipals i recuperarem alcaldies", ha destacat, i ha afegit que el PSC governar amb dileg, acords i solucions.

CRÍTIQUES AL PP I A L'INDEPENDENTISME

Per Collboni, el seu partit "representa el 99% dels ciutadans del país davant una dreta, la del PP, que defensa els privilegis de l'1% de la població", i creu que també és el partit que podr plantar cara a Vox, al qual ha acusat textualment de voler tornar a l'Espanya de blanc i negre.

També ha erigit el PSC com l'alternativa a l'independentisme intolerant que vol imposar l'enfrontament i la ruptura entre catalans", cosa que assegura que els alcaldes socialistes evitaran amb polítiques pensades per i per a la ciutadania.

EL GOVERN, "MÉS ENTRETINGUT A BARALLAR-SE"

Per Collboni, la capacitat de resolució del PSC davant els problemes és el que els "diferencia del Govern i dels partits independentistes de la Generalitat", i assegura que el PSC és garantia de més seguretat, més estabilitat i més progrés per a tota la societat.

Així, ha situat les polítiques d'habitatge, d'educació i de mobilitat entre els reptes i desafiaments de Catalunya, "que té la mala sort de tenir un Govern que est més entretingut a barallar-se entre ells que a proposar solucions".

GEMMA BADIA

L'alcaldessa de Gav, Gemma Badia, ha criticat que el PP "quan arriba l'hora de la veritat no dubta a posar-se d'acord" amb Vox, i ha assegurat que no se sap qui mana en el PP: si el seu president, Alberto Núñez Feijóo, o la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, o els poderosos, ha dit textualment.

També ha afirmat que a la dreta "li grinyola tot el que tingui a veure amb justícia, igualtat, feminisme, progrés, sanitat pública, convivncia o educació pública de qualitat", cosa que assegura que defensen els socialistes, que estan preparats per guanyar els populars en les eleccions, segons ella.

Contingut patrocinat