MADRID 28 juny (EUROPA PRESS) -
Izquierda Unida (IU) reuneix aquest dissabte el seu Consell Polític Federal per renovar els responsables de diverses àrees de l'organització i en ple debat sobre la celebració de primàries per escollir els seus candidats a les pròximes cites electorals.
El màxim òrgan de govern d'IU entre Assemblees federals es reunirà per primera vegada des de les eleccions al Parlament Europeu del passat 25 de maig, a les quals la sensació de la formació ha estat agredolça ja que, malgrat triplicar els seus resultats tant en vots com en escons, la irrupció de Podemos l'obliga a renovar el seu discurs per no perdre el vot de l'esquerra.
Després del comicis ja han estat diverses les veus, algunes amb presència a la presidència Federal, que han demanat fer autocrítica sobre els fets perquè el partit de Pablo Iglesias aconseguís cinc escons al parlament Europeu. Segons la seva opinió, IU ha de revisar els seus procediments per no perdre el lideratge d'alternativa d'esquerres en un moment de greu crisi del bipartidisme.
El Consell donarà el vistiplau a una àmplia renovació en la qual el diputat Alberto Garzón adquirirà un pes rellevant com a responsable de Procés Constituent i Convergència. Per part seva, Clara Alonso assumirà l'àrea de Comunicació, Javier Couso aspectes de l'àrea d'Internacional, Lara Hernández de Convergència, Tasio Oliver d'Argumentaris i Elena Cortés de Práctiques de Govern.
DEBAT SOBRE PRIMÀRIES
Però a més, la formació té sobre la taula la possibilitat de fer primàries per a l'elecció dels seus candidats a les pròximes cites electorals. El passat dia 7, la direcció del partit ja va acordar demanar a les seves federacions propostes per articular aquesta forma d'elecció.
De moment només ha obert el debat i encara no hi ha un calendari establert ni s'ha decidit si serien primàries obertes a tots els ciutadans o només per als afiliats a l'organització. L'exemple que podria usar és el d'Andalusia, on la federació està immersa en l'elecció del seu candidat a la Junta mitjançant primàries obertes.
La sessió començarà amb la presentació de l'informe polític a càrrec del coordinador federal, Cayo Lara, qui intentarà marcar les línies i principals objectius de la formació amb vista als pròxims mesos.
WILLY EXPLICARÀ LA SEVA DIMISSIÓ
A continuació, Willy Meyer explicarà als membres del Consell les raons de la seva dimissió com a membre del Parlament Europeu, motivada per l'escàndol sorgit per la seva participació en un fons de pensions privat lligat a una Sicav.
Malgrat que Meyer va renunciar al fons en conèixer-se la seva relació amb una Sicav amb seu a Luxemburg, punt que ha assegurat que desconeixia, han estat diverses les veus d'IU que li han demanat que també deixés l'escó. Meyer va anunciar aquesta decisió l'endemà assegurant que ho feia per "coherència" amb els principis de la formació, contrària a aquests òrgans d'inversió.