BILBAO 10 nov. (EUROPA PRESS) -
El parlamentari del PNB Iñigo Iturrate ha afirmat que és "absolutament demencial" i "difícil d'entendre" en democràcia que la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, es trobi a la presó.
En una entrevista concedida a Onda Vasca, recollida per Europa Press, el representant jeltzale s'ha referit a la decisió del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena d'ordenar presó eludible sota fiança de 150.000 euros per a la presidenta del Parlament.
Segons el parer d'Iturrate, és "absolutament demencial" que en aquests moments es trobi a la presó "per facilitar el debat polític i l'expressió de les opinions de la ciutadania".
"És un contrasentit en democràcia difícil d'entendre", ha criticat.
En aquest context, el representant jeltzale ha recordat que el Govern basc sempre ha mantingut que "no hi ha hagut una declaració formal d'independència" a Catalunya, malgrat que se'l va criticar per falta de compromís i no donar suport a les institucions catalanes".
"En el ple de control de la passada setmana, quan se li feia una pregunta sobre aquest tema, el Govern basc ja deia el que passaria i com els imputats dirien que va ser una declaració simbòlica", ha afegit.
Per tot això, ha criticat "algunes estratègies d'atac" patides per l'Executiu basc al Parlament.
"Tothom sabia que no hi ha hagut una declaració formal d'independència, cosa que va dir el lehendakari perquè no s'apliqués l'article 155 i que ha ratificat la presidenta del Parlament", ha advertit.
Finalment, ha ressaltat que el PNB està "sempre amb Catalunya" en el sentit d'"exigir respecte a la voluntat de la ciutadania, demanar el reconeixement del fet nacional i del dret de la ciutadania a expressar-se lliurement".
Així mateix, ha apostat pel diàleg polític com a "eina fonamental per solucionar problemes polítics".