MÀLAGA 16 abr. (EUROPA PRESS) -
La cantant Isabel Pantoja ha estat condemnada a dos anys de presó i a una multa per un delicte de blanqueig de capitals, mentre que l'exalcalde de Marbella (Màlaga) Julián Muñoz ha estat condemnat a set anys per blanqueig i suborn passiu. La seva exdona, Maite Zaldívar, ha estat condemnada a tres anys, tres mesos i un dia de presó també per blanqueig de capitals. Tots també han estat condemnats a pagar multes milionàries.
La Secció Segona de l'Audiència de Màlaga ha acollit aquest dimarts un acte públic en què s'ha llegit la sentència del cas de blanqueig de capitals, en què, a més de Muñoz, Pantoja i Zaldívar, s'acusaven quatre persones més en aquesta causa, que ha estat separada del cas Malaia.
El judici va començar el 28 de juny del 2012 i va quedar vist per a sentència el 29 de gener passat, després de 27 sessions. La Fiscalia Anticorrupció i l'Ajuntament de Marbella van acusar finalment set persones --inicialment n'eren 10--; mentre que les defenses van sol·licitar l'absolució.
Al final de la vista oral, les acusacions van demanar una pena de set anys i mig de presó i una multa de 7,4 milions per a l'exregidor; mentre que per a Pantoja i Zaldívar van sol·licitar tres anys i mig de presó i una multa que rondava els tres milions d'euros per a cadascuna.