Actualitzat 02/07/2013 15:32

Inversors financers nacionals i "algun" estranger, interessats en NGC Banc i CatalunyaCaixa

Antonio Carrascosa
EUROPA PRESS

SAN LORENZO DE EL ESCORIAL (MADRID), 2 (EUROPA PRESS)

El director general del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (Frob), Antonio Carrascosa ha avançat aquest dimarts que inversors financers nacionals i "algun" estranger han mostrat interès per Novagalicia Banc i CatalunyaCaixa, les subhastes de les quals pretén reprendre.

Per a això, contractarà dos bancs d'inversió perquè analitzin les dues entitats i identificar les contingències que més poden preocupar a un potencial comprador, quantificar-les i proposar fórmules per minimitzar el seu impacte negatiu en el procés de desinversió.

Una vegada finalitzat aquest procés d'anàlisis i confirmat l'interès per part dels potencials compradors, es podria obrir un procés formal de venda, que en cap cas serà "fallida", segons han explicat aquest dilluns fonts del Frob.

El concurs que determinarà quins bancs faran aquests treballs podria estar adjudicat aquesta setmana o la setmana que ve.

En declaracions als mitjans després de participar en els cursos d'estiu de la Universitat Complutense de Madrid, Carrascosa ha explicat que la intenció del Frob és analitzar aquestes dues entitats i vendre-les "com més aviat millor", especialment Novagalicia, que ha acaparat més mostres d'interès.

"És previsible que per a setembre o octubre ja estigui venuda", ha dit, i ha posat èmfasi que hi ha interès per les dues entitats, un punt que ha qualificat de fonamental per al canvi d'estratègia del Frob.

"S'ha observat un interès clar per part d'alguns inversors. Són inversors financers, bancs nacionals i hi ha també algun inversor estranger", ha detallat.

També ha assenyalat que cal analitzar en profunditat la cartera de les dues entitats i "valorar per a quin tipus de cartera seria interessant aportar un Esquema de Protecció d'Actius (EPA)" per a, després, decidir qui ho sufraga.

Tot i això, ha afirmat que "en principi seria el Frob el que cobriria les garanties que calgués donar".

Durant la seva intervenció en el curs, Carrascosa ha dit que en els últims temps s'ha detectat "un clar interès inversor".

"Estem en un procés de sanejament econòmic del país i hem donat passos per resoldre desequilibris en l'economia espanyola. Ara hauríem de passar del cercle viciós d'anys anteriors a un cercle virtuós", ha afegit.

Contingut patrocinat