Publicat 30/08/2019 16:31

La inversió immobiliria hotelera va ser la més rendible el 2018, amb un 6%, segons Gloval

Dos de les torres més altes de Madrid
GLOVAL Y DLA PIPER - Archivo

MADRID 30 ago. (EUROPA PRESS) -

La inversió immobiliria en el sector hoteler a través de les societats cotitzades d'inversió immobiliria (socimis) a Espanya va obtenir rendiments del 6% el 2018, sent el segment més rendible, segons l'informe 'Situación del mercado inmobiliario y marco legal en España y Portugal' de la companyia de valoració Gloval i el despatx DLA Piper.

Per rendibilitats, en inversió immobiliria els va seguir el segment de la logística amb un 5% de la rendibilitat; les oficines, amb un 4%; i els locals 'high street', amb una rendibilitat del 3% en el passat any.

El volum d'inversió en el mercat immobiliari espanyol va assolir els 11.800 milions d'euros el 2018, un creixement interanual del 13%, que s'acosta al mxim de 12.000 milions d'euros registrat el 2015.

En conjunt, les més de 70 socimis del mercat espanyol van superar els 23.000 milions d'euros de capitalització. Per volum, el segment d'oficines va ser el preferit, amb un 30% de la inversió; el van seguir 'retail' i hotels, amb un 28% i un 27%, respectivament; lluny del 10% de la inversió logística.

INVERSIONS A PORTUGAL

Pel que fa a Portugal, la companyia espera que després de l'entrada en vigor d'una figura equivalent, les 'sigis', aquest any, es podria aconseguir un ter del volum de mercat espanyol. Així, Gloval calcula que en els propers cinc anys es crearan unes 25 societats amb un valor borsari d'uns 7.000 milions d'euros.

A Portugal es van batre diversos rcords d'inversió, ocupació i preus el 2018 i els experts de Gloval anticipen un "bon any per a tots els seus segments", malgrat la desacceleració en comparació de l'any anterior, quan el volum d'inversió va créixer un 75% interanual.

IMPULS PANIBRIC

"Poder invertir a través de societats cotitzades d'inversió immobiliria als dos pasos pot atreure una nova onada d'inversions panibriques; és a dir, atreure inversors amb estratgies integrades que considerin la demarcació en el seu conjunt", ha explicat Nelson Rgo, managing director de Prime Yield.

"Aix ser molt positiu per a Portugal, que encara es percep com un mercat emergent i que pot cobrar així una major escala, i per a Espanya, que competeix amb mercats madurs i podria atreure nous inversors", ha valorat Rgo, que també és responsable de desenvolupament de negoci de Gloval a l'rea de serveis de valoració i consultoria immobiliria per a fons d'inversió.

Per tot aix, Gloval (a través de la seva divisió Prime Yield), i el despatx internacional d'advocats DLA Piper han presentat una guia amb una anlisi comparativa dels marcs legislatius i fiscals, per als inversors que desitgen integrar-se en societats cotitzades d'inversió immobiliria a Espanya o Portugal.