Actualitzat 20/10/2015 13:00

Intersport Espanya facturarà 275 milions aquest 2015, un 10% més

BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

Les botigues d'Intersport Espanya, amb seu a Rubí (Barcelona), tancaran el 2015 amb una facturació de 275 milions d'euros, fet que suposa un 10% més respecte a les vendes de 250 milions registrades l'any passat.

Així ho ha explicat aquest dimarts en una roda de premsa el conseller delegat d'Intersport Espanya, Ignasi Puig, que ha afegit que la facturació de la central de compres i les societats agregades superaran les previsions i passaran dels 97,6 milions de l'any passat a un rècord de 109 milions per a l'exercici actual, un 11% més.

Pel que fa a l'Ebitda del negoci espanyol, la companyia preveu tancar aquest any amb un resultat positiu de 3,5 milions d'euros, una xifra un 50% superior al 2014: "La despesa a Espanya en material esportiu ha pujat, i ha superat fins i tot països com Holanda, perquè a la gent li agrada anar ben equipada per a cada activitat", ha dit Puig.

El creixement a Espanya és superior al creixement d'entre un 2% i un 3% que la multinacional suïssa espera per a l'oest d'Europa, a causa de, segons Puig, que a Espanya la crisi ha estat molt dura, si bé el consum va començar a prendre el vol l'últim any, mentre que en altres països comencen a afrontar ara situacions econòmiques més complicades.

PLA D'OBERTURES

Aquest 2015, Intersport Espanya, que compta actualment amb una xarxa de 275 establiments --11 'outlets', 15 botigues pròpies i 111 llicenciataris, que poden regentar més d'un local-- incorporarà 15 obertures, de les quals 10 ja s'han materialitzat i les cinc restants s'obriran al novembre a Bilbao, Cartagena i Iecla (Múrcia), Villena i Elx (Comunitat Valenciana).

Amb vista al 2016, la companyia preveu obrir dos establiments propis, si bé no està tancat el nombre de centres franquiciats, i la companyia intensificarà l'oferta de gran format, amb botigues d'entre 800 i 2.000 metres quadrats.

Els 11 'outlets' d'Intersport Espanya facturaran 15 milions d'euros aquest 2015, i Puig ha explicat que, malgrat que l'estratègia de la companyia no passa per aquest tipus d'establiment, han contribuït a apujar el marge mitjà, ja que és un model que permet retirar de les tendes la roba no venuda durant la campanya i no allargar el període de rebaixes.

SOCI INDUSTRIAL

Intersport Espanya va culminar el 2011 la seva transformació de cooperativa al grup d'empreses Instersport S.L., que manté el 27,93% de la societat anònima creada posteriorment i que actua com a central de compres, mentre que els socis propietaris de l'antiga cooperativa controlen el 72,07% restant.

Amb l'objectiu d'impulsar el creixement d'Intersport Espanya per assegurar la continuïtat dels socis de l'antiga cooperativa, la companyia busca un soci industrial.

"Estem en això, però no és fàcil trobar el perfil adequat perquè no busquem un capital risc que entri per sortir d'aquí a tres anys, sinó algú que vulgui participar en el negoci i fer-lo créixer", ha explicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés