BARCELONA 30 des. (EUROPA PRESS) -
La plataforma de repartiment de menjar japonès a domicili Instamaki preveu desembarcar a ciutats espanyoles com Sevilla, Màlaga, Bilbao i Saragossa el 2020, aprofitant l'auge que ha experimentat aquest tipus de gastronomia.
"El menjar exòtic està totalment normalitzat i, almenys, una vegada a la setmana la gent menja gastronomia japonesa, tailandesa o vietnamita, cosa que fa anys era impensable", ha dit en declaracions a Europa Press el cofundador d'Instamaki, Alberto Bonhomme.
El setembre del 2016, Bonhomme, conjuntament amb el seu soci Jan Morell, van decidir fundar Instamaki amb l'objectiu d'oferir al client sushi a domicili, de qualitat i a bon preu, i actualment la companyia catalana compta amb un obrador central a Sant Cugat del Vallès (Barcelona), i cinc cuines més entre Barcelona, Madrid i València, mercat en el qual ha desembarcat recentment.
Des d'aquestes cuines cobreixen totes aquelles comandes que poden ser servides al client en un temps màxim d'uns 15 minuts, amb l'objectiu que el sushi no perdi ni el seu color ni el seu gust.
Instamaki vol consolidar ara els mercats en els quals ja es troba present, i ampliar la seva expansió de cara al 2020, en què també es planteja obrir un segon local a Madrid a mig termini.
Per dur a terme aquesta expansió, Bonhomme no descarta fer una quarta ronda de finançament, després d'haver captat un milió d'euros en les tres anteriors que ha fet la companyia.
Bonhomme i Morell encara controlen més del 50% del capital d'Instamaki, societat a la qual també s'han sumat Sabadell Venture Capital i SeedRocket 4Founders Capital, a més de 'business angels'.
Instamaki, que compta amb una plantilla integrada per un centenar de professionals, va tancar l'exercici 2017 fregant el milió d'euros, i les previsions per aquest 2018 passen per duplicar aquesta xifra i assolir uns ingressos de dos milions d'euros.