LLEIDA, 2 ago. (EUROPA PRESS) -
L'equip tècnic de l'Associació empresarial de la fruita de Catalunya (Afrucat) ha acompanyat aquest dijous un grup d'inspectors mexicans a diferents camps de presseguers perquè analitzin la viabilitat d'obrir el mercat mexicà a la fruita d'os catalana.
Aquesta iniciativa és fruit del treball conjunt de l'Associació amb el Ministeri d'Agricultura espanyol i la Conselleria d'Agricutura i es va accelerar gràcies a una missió inversa organitzada per Prodeca aquest mateix any.
En aquests moments, Extremadura és l'única zona d'Espanya amb protocol vigent per poder exportar fruita d'os a Mèxic i, a partir de la demanda de les diferents zones productores, els inspectors mexicans han visitat Múrcia, Aragó i Lleida per avaluar les condicions de producció i maneig de la fruita i decidir si es pot ampliar el protocol.
A més de recórrer diferents camps, els inspectors també han visitat dos de les principals centrals de la zona com són la Cooperativa de Soses i Fruits de Ponent.
Segons el director d'Afrucat, Manel Simon, "obrir nous països ajuda a alleujar la pressió als mercats tradicionals i a millorar les cotitzacions de la fruita".
Per a Simon, Mèxic és un mercat interessant per la facilitat donada per l'idioma i per les males relacions que està vivint en l'actualitat aquest país amb l'administració nord-americana que és el seu principal proveïdor.
La voluntat d'Afrucat és que també s'habiliti la possibilitat d'ampliar el llistat de productes a exportar amb la inclusió de la poma.