Publicat 12/01/2018 10:01

La inflació va pujar dues dècimes a Catalunya el desembre per l'oci

Gran Teatre Liceu
EUROPA PRESS

BARCELONA 12 gen. (EUROPA PRESS) -

L'Índex de Preus del Consum (IPC) a Catalunya va augmentar dues dècimes el desembre del 2017 respecte al novembre per la pujada dels preus de l'oci i la cultura, i la taxa interanual es va situar en l'1,2%, set dècimes menys, segons dades fetes públiques aquest divendres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

En el conjunt d'Espanya, la inflació es va mantenir estable (0,0%) el desembre en relació al mes anterior, però va reduir la taxa interanual sis dècimes, fins a l'1,1%, el nivell més baix de l'any i una dècima menys de l'esperat.

Catalunya comparteix la mateixa taxa interanual que Cantàbria, Galícia i la Comunitat de Madrid, autonomies tan sols superades per Melilla (1,4%) i les Illes Balears (1,3%).

A Catalunya, els preus que més han pujat, i amb diferència, han estat els de l'oci i la cultura, amb un increment de l'1,6%, mentre que els que més han baixat han estat els de el vestit i el calçat, un 0,9%, a causa que algunes empreses van avançar el desembre promocions i rebaixes en tèxtil.

Per províncies, Barcelona és la que presenta una inflació més alta el desembre, amb una pujada de dues dècimes, mentre que a Girona i Tarragona el repunt va ser d'una dècima i a Lleida els preus es van mantenir.

Pel que fa a la taxa interanual, el valor més alt el va registrar Girona amb un 1,4%, mentre que Barcelona, Lleida i Tarragona es van situar en un 1,2%.

Contingut patrocinat