BARCELONA, 13 abr. (EUROPA PRESS) -
L'índex de preus al consum (IPC) a Catalunya va pujar 2,9 punts al març respecte al febrer i la taxa interanual se situa en el 9,5%, que suposa 2,1 punts per sobre del mes anterior, segons dades fetes públiques aquest dimecres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
En el conjunt d'Espanya, la inflació també va pujar 3 punts al març en relació amb el mes de febrer i la taxa de variació anual se situa en el 9,8%, més de dos punts per sobre de la registrada al febrer i la més alta des del maig del 1985.
La taxa interanual de Catalunya (9,5%) se situa per sota de la mitjana nacional (9,8%), que per dalt està liderada per Castella-la Manxa (11,7%), Castella i Lleó (11%) i Aragó (10,7%), i per sota es troben Ceuta (7,8%), les Canàries (8,4%) i Madrid (9%).
Els preus que més van pujar a Catalunya respecte al febrer, amb molta diferència, van ser els de l'Habitatge (+8,3%) i els de Transport (+7,2%), mentre que també ho van fer els de Vestit i calçat (+4,3%), seguits d'Aliments i begudes no alcohòliques i Medicina (+1%), Parament (+0,9%), Begudes alcohòliques i tabac (+0,8%), Hotels, cafès i restaurants (+0,7%) i altres (+0,5%).
D'altra banda, els preus de Comunicacions i d'Ensenyament es van mantenir al mateix nivell, i els únics que van baixar van ser els d'Oci i cultura, que ho van fer un 0,6%.
A nivell interanual, el repunt més important també és en els preus d'Habitatge (+28,8%) i Transport (+18,9%), mentre que la resta de preus, a excepció dels de Comunicacions, registren una pujada d'entre un i sis punts.
Per províncies, totes van registrar un augment de preus respecte al febrer, però a Lleida (3,6%) i Tarragona (3,5%) va ser gairebé un punt superior que a Barcelona (2,8%) i Girona (2,7%).
A nivell interanual, el territori on més van augmentar els preus va ser a Lleida (12,5%), seguit de Tarragona (10,6%), Barcelona (9,4%) i Girona (8,8%).