MADRID, 17 mar? (EUROPA PRESS) -
La Federació Espanyola d'Indústries d'Alimentació i Begudes (FIAB) ha reclamat al Govern central "coordinació i contundència" contra els piquets que actuen de manera "violenta i il·legal" amb motiu de la vaga de transportistes.
"Aquestes actuacions descontrolades generen greus desperfectes a diferents punts d'Espanya, impedint el normal funcionament de la cadena alimentària i generant problemes de proveïment, tant de matèries primeres com d'altres subministraments auxiliars necessaris per a la producció", ha assenyalat la patronal alimentària.
En concret, segons FIAB, la indústria d'alimentació i begudes ha reportat nombrosos incidents i accions violentes contra camions, a més de contra centres logístics i de producció, que atempten contra la integritat i seguretat dels conductors i altres treballadors.
Per això, han reclamat que les forces i cossos de seguretat actuïn per garantir el dret al treball dels qui no secunden l'aturada i es garanteixi així el subministrament de mercaderies a tot el territori.
"No podem permetre que una minoria violenta segresti els drets d'una majoria que vol treballar. Respectem el dret de vaga i manifestació, però en una democràcia és imprescindible que es garanteixi la seguretat, la lliure circulació de vehicles, que es defensi el dret de tots els qui lliurement volen anar a treballar i evitar les coaccions i la violència que causen greus conseqüències a tota la cadena alimentària i, per extensió, al consumidor", ha assenyalat el director general de FIAB, Mauricio García de Quevedo.