Actualitzat 13/03/2019 18:40

Inditex va guanyar un 2% més el 2018, uns 3.444 milions, i elevarà el 'pay out' al 60%


EUROPA PRESS - Archivo

LA CORUNYA, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

Inditex va registrar un benefici net de 3.444 milions d'euros en el seu any fiscal 2018-2019 (de l'1 de febrer del 2018 al 31 de gener del 2019), la qual cosa suposa un increment del 2% respecte a l'exercici anterior i del 12% a tipus de canvi constant, ha informat aquest dimecres la companyia gallega, que ha anunciat una nova política de dividend, amb un augment del 'pay out' al 60% i un dividend extraordinari d'un euro.

Les vendes del grup van arribar als 26.145 milions d'euros, un 3% més, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 5.457 milions d'euros, un 3% superior.

Les vendes a botigues comparables van créixer un 4%, amb avanços a totes les zones geogràfiques i formats, així com a botigues físiques i en línia, alhora que les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 7%.

Així mateix, les vendes en línia van créixer un 27% i van assolir els 3.200 milions d'euros, la qual cosa suposa el 14% de vendes als mercats amb botiga a internet.

El marge brut va millorar 39 punts bàsics, que va crèixer un 4%, fins als 14.816 milions d'euros, després de mantenir les polítiques comercials no promocionals i tot això en un entorn de "fort" impacte negatiu de divisa per la fortalesa de l'euro.

Malgrat l'avanç del benefici i de les vendes el 2018, es tracta del creixement més reduït dels guanys des del 2013, quan van augmentar un 1%, i de la facturació des que la companyia va sortir a Borsa. La reducció del creixement en benefici i vendes és conseqüència de l'efecte divisa, segons ha explicat la companyia.

L'estratègia del grup passa per desenvolupar una xarxa de botigues i en línia d'avançada tecnologia "plenament integrada, plenament digital i plenament sostenible" el 2020. Per assolir aquest objectiu, el grup ha invertit 1.620 milions d'euros en l'exercici 2018.

Aquesta inversió es va destinar tant a innovació tecnològica per a botigues i plataformes logístiques, com a seleccionar i adaptar l'espai comercial en línia amb la política d'integració digital de la plataforma global, amb superfícies comercials més grans i en ubicacions òptimes.

D'acord amb aquesta estratègia, la superfície comercial neta del grup va augmentar un 5% després d'incorporar nou espai i ampliar i reformar gran part de l'existent, prioritzant sempre la qualitat del parc de botigues. Així, el grup va acabar l'exercici amb 7.490 punts de venda en 96 mercats, després d'obrir noves botigues en 56 mercats d'arreu del món.

El president d'Inditex, Pablo Isla, ha destacat "la importància de les inversions tant al canal logístic com en la superfície comercial destinades a dotar de la màxima agilitat la nostra plataforma integrada, i a prioritzar la selecció d'espai de màxima qualitat, per oferir així la millor proposta de moda arreu del món".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés