Publicat 10/12/2015 10:05

Inditex puja el benefici un 20% fins a 2.020 milions i crea més de 13.000 llocs de treball

Continua la generació de feina a Espanya, amb 3.291 nous llocs de treball

MADRID, 10 des. (EUROPA PRESS) -

Inditex va registrar un benefici net de 2.020 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal (des de l'1 de febrer al 31 d'octubre), fet que suposa un augment del 20% respecte al mateix període de l'exercici anterior, ha informat aquest dijous la companyia tèxtil gallega.

El gegant gallec continua amb un creixement de doble dígit després que en el seu primer semestre fiscal (des de l 1 de febrer fins al 31 de juliol) disparés el seu benefici un 26%.

Les vendes del grup es van situar en 14.744 milions d'euros, amb un creixement del 16%.

A tipus de canvi constant, el creixement de les vendes va ser del 15% i les vendes en superfície comprable van registrar un sòlid creixement en aquest període.

El marge brut, per la seva part, va créixer un 16%, fins a 8.669 milions, i va representar el 58,8% de les vendes.

El benefici brut d'explotació (Ebitda) va ser de 3.328 milions d'euros, un 18% superior, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) es va situar en 2.583 milions, un 20% més.

Aquest creixement, juntament amb les inversions realitzades pel grup, ha permès la generació de 13.079 nous llocs de treball a tot el món durant els últims 12 mesos, dels quals 3.291 han estat a Espanya.

La plantilla global del grup a 31 d'octubre del 2015 s'ha situat en 146.478 persones.

El grup ha subratllat que tots els treballadors de les botigues, fabricació, logística, cadenes i filials de tot el món amb més de dos anys d'antiguitat es beneficiaran d'un pla de participació en el creixement dels beneficis de l'empresa per al 2015-2016.

Entre tots ells, el grup repartirà el 10% de l'increment del benefici net respecte a l'any anterior.

COMENÇAMENT DEL QUART TRIMESTRE.

Respecte al començament del quart trimestre, el creixement de les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constants en el període comprès entre l'1 de novembre i el 3 de desembre del 2015 ha estat del 15%.

Inditex ha mantingut les despeses operatives sota estricte control durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal, per finalitzar creixent un 15%, sobretot com a resultat de la nova superfície comercial oberta i les despeses variables vinculades al creixement de venda.

Les despeses operatives inclouen totes les despeses de llançament de les noves obertures.

El grup, amb una posició financera neta de 5.096 milions d'euros, prossegueix l'expansió global del seu model integrat de botigues físiques i d'Internet.

En concret, en els nou primers mesos del 2015 s'han obert 230 botigues en 48 mercats, i Zara ha estès la venda en línia a Taiwan, Hong Kong i Macau. Inditex també ha començat el desembre les seves vendes en línia a l'Hemisferi Sud amb el llançament de Zarahome.com a Austràlia.

Zara Home també ha començat la seva venda en línia al Japó, Uterqüe ha estrenat botiga en línia a Suècia i Dinamarca i Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius i Oysho, a la Xina.

L'obertura de botigues físiques també s'ha produït en totes les àrees geogràfiques, i s'ha mantingut el ritme de creixement de la superfície comercial amb la incorporació d'establiments molt rellevants de totes les cadenes.

El nombre de botigues s'ha incrementat en 109 a Europa, 47 al continent americà i 74 a Àsia i la resta del món, de manera que globalment supera les 6.913 botigues.

Tots els formats comercials del grup han incrementat el nombre de botigues.

Entre les obertures més rellevants fins avui cal destacar les de Zara en el Districte Financer de Nova York (222 Broadway), la primera botiga a Hawaii, i diferents obertures a Amsterdam (Països Baixos), Estocolm (Suècia), Osaka (Japó), Pequín, Harbin o Hong Kong (Xina), Singapur, Brisbane (Austràlia) o Johannesburg (Sud-àfrica) i diverses ampliacions i renovacions com la de Westfield a Londres (el Regne Unit) o la del Passeig del Born a Palma de Mallorca.

Després d'aquestes obertures, a 31 d'octubre, el grup estava present en 88 mercats, i les botigues per Internet operaven en 28 d'aquests.

D'altra banda, la tecnologia RFID es troba ara mateix implantada en 1.417 botigues en 64 països i 47 països tenen completament incorporada la tecnologia. L'any acabarà amb 53 països amb la tecnologia completament incorporada.

Finalment, el grup ha subratllat que ha estat un període especialment actiu en inversió en la comunitat amb ajudes de caràcter extraordinari a refugiats a Europa i convenis amb organitzacions com Metges Sense Fronteres, Every Mother Counts i, fa poc, Water.org, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés