Actualitzat 11/12/2019 12:41:15 +00:00 CET

Inditex guanya 2.720 milions durant els nou primers mesos i eleva un 7,5% les vendes

EPDATA

MADRID, 11 des. (EUROPA PRESS) -

Inditex va registrar un benefici net de 2.720 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2019-2020 (de l'1 de febrer al 31 d'octubre), la qual cosa suposa un augment del 12% en relació amb el mateix període de l'exercici anterior.

Si s'exclou l'impacte de l'aplicació de la nova normativa sobre arrendaments, NIIF 16, el benefici net hauria crescut un 9%, segons ha informat aquest dimecres la companyia tèxtil.

En el tercer trimestre fiscal, la companyia va assolir un benefici net de 1.171 milions d'euros, un 14% superior al de fa un any. Sense tenir en compte l'impacte de la NIIF 16, els guanys haurien crescut un 12%.

Les vendes es van situar en 19.820 milions d'euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal, un 7,5% més, i van créixer un 7% a tipus de canvi constant. El marge brut va créixer un 8% i representa el 58,2% de les vendes (+21 punts bàsics).

Així mateix, el resultat brut d'explotació (Ebitda) va arribar als 5.702 milions d'euros, un 45% superior al de fa un any, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) es va situar en 3.548 milions d'euros, un 16% més. Sense l'impacte de l'aplicació de les regles de NIIF 16, l'Ebitda hauria crescut un 10% i l'Ebit, un 9,3%.

Inditex ha precisat que la implementació de NIIF 16 no afecta ni el flux de caixa ni el negoci, no obstant això, diverses línies del compte de pèrdues i guanys no són comparables pel que fa a les dades del 2018.

El grup ha ressaltat a més que aquest creixement "sòlid" té un reflex directe tant en l'impuls del benefici net com en la "forta" generació de caixa, amb una posició financera neta que assoleix el màxim històric de 7.734 milions d'euros (un 17% més que un any abans).

El president d'Inditex, Pablo Isla, ha subratllat que aquestes dades confirmen l'estratègia de la companyia, i ha destacat "l'excel·lent feina de totes les persones que integren Inditex", el compromís de les quals facilita que el model integrat de botigues i 'online' continuï creixent de "manera ferma i sostinguda".

Isla ha assenyalat a més que aquest ritme de creixement es manté any rere any, gràcies a una "exigent" selecció d'emplaçaments, espais, productes i serveis de la màxima qualitat, que va acompanyada d'una "important" inversió en tecnologia, i una cura "permanent" per incorporar "els millors processos que assegurin la sostenibilitat a llarg termini".