Publicat 15/12/2021 08:09CET

Inditex guanya 2.500 milions i arriba al seu màxim històric de vendes i benefici en un tercer trimestre

Archivo - Arxiu - Una botiga de Zara al centre de Madrid.
Cézaro De Luca - Europa Press - Archivo

MADRID, 15 des. (EUROPA PRESS) -

Inditex ha registrat un benefici net de 2.500 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2021-2022 (entre l'1 de febrer i el 31 d'octubre), la qual cosa suposa un augment del 273% respecte a un any abans, quan va guanyar 671 milions d'euros, ha informat aquest dimecres la companyia.

Les vendes del grup van ascendir a 19.325 milions d'euros, un 37% més respecte al mateix període de 2020.

D'aquesta manera, Inditex aconsegueix el seu màxim històric de vendes i benefici en un tercer trimestre, el segon consecutiu després del període entre maig i juliol, les més altes de la companyia en un segon trimestre.

A més, supera el llistó de generació de caixa i aconsegueix una posició financera neta de 9.569 milions d'euros, el seu màxim històric, per sobre dels 8.265 milions de 2020 i dels 7.734 milions de 2019.

Les vendes en botiga han seguit millorant en el tercer trimestre, segons destaca la firma. A tipus de canvi constant, han superat les xifres del tercer trimestre de 2019, amb un 11% menys de botigues.

PUJA LA VENDA ONLINE

Inditex continua registrant un "notable" creixement de la venda 'online' que, a tipus de canvi constant, supera en un 28% la dels primers nou mesos de 2020. També supera en un 124% el llistó aconseguit en el mateix període de 2019, abans de la pandèmia.

La companyia espera que la venda 'online' superi el 25% de la venda total en l'exercici 2021.

Les vendes del tercer trimestre estanc superen en un 21% a tipus de canvi constant les del tercer trimestre de 2020 i en un 10% les del 2019.

El marge brut, per la seva banda, es va situar en un "robust" 59% sobre les vendes, gràcies a la flexibilitat del model de negoci, a la transformació digital de la companyia i a la capacitat d'execució de tots els equips.

Pel que fa l'inici del quart trimestre, en el període comprès entre l'1 de novembre i el 10 de desembre de 2021, la venda en botigues i 'online' a tipus de canvi constant va créixer un 33% respecte al mateix període de 2020 i un 10% en relació amb 2019.

El president d'Inditex, Pablo Isla, ha afirmat que aquests resultats són "molt satisfactoris" i posen de manifest una vegada més la solidesa del model de negoci, la qualitat i el compromís dels equips, i el potencial de l'estratègia de la companyia d'integració entre el món físic i el digital.

Per la seva banda, el conseller delegat, Óscar García Maceiras, ha destacat la rellevància d'aquests resultats en el moment actual, "fet que confirma la importància de continuar, d'aprofundir i de desenvolupar aquest model, que identifica i diferència" a l'empresa.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés