Actualitzat 29/09/2018 11:01

Independentistes omplen la plaça Sant Jaume contra la manifestació de policies

Manifestants independentistes a plaça Sant Jaume
Europa Press

   BARCELONA, 29 set. (EUROPA PRESS) -

   Manifestants independentistes han omplert aquest dissabte la plaça Sant Jaume de Barcelona --on molts han passat la nit-- contra la manifestació de policies convocada per l'associació Jusapol.

   Els concentrats han col·locat unes cadires i una taula amb una de les urnes de l'1-O al centre de la plaça i planegen quedar-se durant la jornada d'aquest dissabte per evitar l'entrada dels policies manifestats, ha explicat el col·lectiu Acampada per la Llibertat a Europa Press.

   A partir de les 9.30 hores han anat arribant més persones a la plaça Sant Jaume, fins a omplir-la completament, i han cridat consignes com 'independència' i 'fora feixistes dels nostres barris'.

   Planegen passar el dia organitzant actes lúdics com una 'xocolatada', taules rodones, i un 'holi festival', previst per les 11.30 hores i organitzat per l'organització Arran, "per ofegar el feixisme amb pintura".

   Els Mossos d'Esquadra van desallotjar dimecres l'acampada a plaça Sant Jaume que va organitzar Acamapada per la Llibertat, que va situar tendes de campanya l'11 de setembre amb la intenció de mantenir-se allà fins que es fes efectiva la república, encara que des del col·lectiu asseguren que no s'han mogut, que es mantindran indefinidament i que "treure les tendes de campanya no vol dir treure a les persones".

   La manifestació de policies sortirà de la Via Laietana a les 12 hores davant de la Prefectura de la Policia Nacional i, en acabar, celebraran un acte de reconeixement als agents que van participar en la 'Operació Copèrnic', el dispositiu policial de l'1-O.

Contingut patrocinat