BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -
El candidat del PSC per a les eleccions catalanes, Salvador Illa, ha retret aquest dissabte a ERC i Junts "deu anys perduts" en l'impuls de polítiques en favor del catal, i ha defensat centrar esforos a augmentar l'ús social de la llengua.
Així ho ha expressat Illa en una atenció als mitjans coincidint amb les festes de primavera de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), com a resposta al president de la Generalitat, Pere Aragons, que ha dit que la llengua catalana "estaria en perill" si el candidat socialista arriba a la presidncia de la Generalitat.
Illa ha demanat que, després de les eleccions, hi hagi unitat ens les formacions polítiques per assegurar l'ús social del catal, i ha remarcat que en temtica lingüística "cal menys soroll i treballar més".
UN PLA PER RENOVAR HABITATGES
El candidat del PSC ha aprofitat la visita a l'Hospitalet per anunciar un pla per subvencionar la reforma d'habitatges antics per millorar-ne l'accessibilitat, l'allament acústic i eficincia energtica, que arribaria en una primera fase a uns 30.000 habitatges, prioritzant les destinades a persones grans.
Illa ha detallat que el 22 % dels habitatges a Catalunya té més de 54 anys, i ha detallat que el nou pla permetria millorar ascensors, portes i finestres per adequar-les als requeriments que s'exigeixen actualment.