Publicat 16/12/2021 13:25

Illa (PSC) proposa Elia Tortolero com a portaveu i Francesc Trillas de secretari d'Economia

Archivo - Arxiu - El líder del PSC, Salvador Illa
Laia Solanellas - Europa Press - Archivo

BARCELONA 16 des. (EUROPA PRESS) -

El primer secretari electe del PSC, Salvador Illa, ha avanat aquest dijous que proposar en el congrés extraordinari d'aquest cap de setmana que el professor i doctor en Economia Francesc Trillas continu com a secretari d'Economia del PSC, i que l'exsenadora i tinenta d'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada (Barcelona) Elia Tortolero assumeixi les funcions de portaveu del partit.

Ho ha anunciat en diversos tuits, recollits per Europa Press, en els quals també ha destacat que proposar com a secretari d'Indústria, Energia i Transició Digital el Secretari General d'Indústria i Pime del Ministeri d'Indústria, Raül Blanco.

Illa els ha agrat el compromís i ha proclamat que "un finanament just i la prosperitat compartida són clau per a Catalunya".

Els socialistes catalans celebraran aquest cap de setmana el seu congrés extraordinari per ratificar Illa com a primer secretari i per elegir la nova direcció, en una trobada que tancaran diumenge Illa i el president del Govern central, Pedro Sánchez.

Illa ja va anunciar dimecres que proposar que el fins ara primer secretari del PSC i actual ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, assumeixi la presidncia del partit, i que la presidenta de la diputació de Barcelona i alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, sigui vicepresidenta.