DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS
BARCELONA 14 juny (EUROPA PRESS) -
El líder del PSC al Parlament, Salvador Illa, ha allargat la m aquest dimecres al president de la Generalitat, Pere Aragons, per arribar a "acords estructurals" després de la remodelació del Govern.
"Li ofereixo la meva predisposició per acordar coses que són necessries per al país", ha dit durant la seva intervenció en el ple aquest dimecres el president socialista, que també ha assegurat que continuaran construint una alternativa a l'executiu catal.
Illa ha sostingut que veu el Govern feble, desorientat i amb poca capacitat de gestió i ha recordat a Aragons que governa en minoria amb 33 diputats al Parlament: "Vost no afronta aquest problema de feblesa parlamentria manifesta. Es requereix tenir acords i quan no es tenen suports, es busquen".
A més a més, ha demanat a l'executiu que prengui decisions i ha instat a passar "del Govern que es queixa al Govern que fa propostes".
Finalment, respecte a la preocupació que ha mostrat Aragons pels pactes del PP i Vox i sobre un possible govern de coalició d'aquestes formacions en el Govern central, Illa ha assegurat que ell treballa perqu hi continu havent un govern progressista: "Potser, el que convé a Catalunya és un govern fort, no?", ha concls.