Aragons i Rull demanen una gestió individualitzada i Fernández critica la "cultura del no"
BARCELONA, 15 abr. (EUROPA PRESS) -
El candidat del PSC a les eleccions al Parlament, Salvador Illa, ha proms que construir el Quart Cinturó si és president de la Generalitat i ha mantingut discrepncies amb el president catal i cap de llista d'ERC, Pere Aragons, i la de Comuns Sumar, Jéssica Albiach, per l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat.
Així s'ha visibilitzat aquest dilluns en el debat organitzat per Pimec en el qual, amb el lema 'Les pimes, motor de Catalunya', han participat els caps de llista que concorren als comicis excepte en el cas de Junts+, en qu ho ha fet el número 3, Josep Rull, i l'absncia dels de Vox, Cs i la CUP.
En el bloc sobre infraestructures, Illa ha defensat la necessitat de prendre decisions amb criteris que respectin el medi ambient, i en aquesta línia s'ha comproms amb el Quart Cinturó després de lamentar que sigui una obra que, després de 30 anys, encara no s'hagi fet.
"Es far. Si soc president farem el Quart Cinturó", ha recalcat el també primer secretari del PSC, que ha tornat a defensar l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona, en allegar que hi ha estudis que acrediten que es pot fer respectant el medi ambient.
Aragons, que ha rebutjat el Quart Cinturó, ha reivindicat la proposta que va fer la setmana passada de canviar els usos de les pistes de l'Aeroport de Barcelona al juliol i l'agost, iniciativa que considera més rpida d'executar i per a la qual ha demanat a Aena que assumeixi els seus compromisos.
"Algunes propostes que he sentit no em convencen per la seva salut acústica. Hi ha maneres de fer les coses ben fetes. M'agradaria fer-ho amb un acord ampli", li ha replicat Illa.
Per la seva banda, Albiach ha assegurat que volen més vols intercontinentals "per internacionalitzar l'economia, no per tenir més turistes", per consideren que aix no passa per una ampliació, i ha defensat que el seu pla passa per impulsar el transport ferroviari.
Per part de Junts+, Rull ha reclamat la gestió individualitzada de l'Aeroport de Barcelona i ha acusat Aena d'intencionalitat política per evitar que aculli vols intercontinentals: "O tenim el control i la governana de l'Aeroport de Barcelona o, per moltes infraestructures miraculoses que plantegem, no serem competitius".
El cap de llista del PP a les eleccions catalanes, Alejandro Fernández, ha carregat contra la "cultura del no" que s'ha imposat a Catalunya i que, a parer seu, s'evidencia amb el rebuig d'alguns partits a ampliar l'Aeroport de Barcelona i el Quart Cinturó.
RODALIES
Sobre Rodalies, Aragons ha assegurat que el seu primer objectiu si és reelegit president de la Generalitat ser culminar el trasps del servei i que es gestioni des de Catalunya, la qual cosa assenyala que no faran "ni el PSC ni Junts, perqu no ho tenen com a prioritat".
Rull també ha demanat la transferncia de Rodalies per "no fer el mateix" que l'Estat, mentre que Illa ha recordat que el Govern va fitxar l'actual coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, Pere Macias, per al comissionat per treballar en l'estratgia sobre el trasps de Rodalies.
Per Albiach, el corredor mediterrani i la millora de la gestió i l'eficincia de Rodalies són dues de les prioritats que s'han d'afrontar, entre d'altres: "Al segle XXI, el ferrocarril pot salvar el país".
Segons Fernández, en matria d'infraestructures, la prioritat ha de ser les que serveixin per afrontar la sequera i ha demanat "valentia" per obrir aquest debat.