Publicat 05/02/2022 14:47

Illa pregunta a ERC, Junts i la CUP quan van saber que Juvill no era diputat "per respecte a la veritat"

El líder del PSC en el Parlament, Salvador Illa, al Congrés Extraordinari del PSC del Valls Occidental Sud, celebrada a Sabadell (Barcelona)
PSC

Carrega contra ERC i el PP per la reforma laboral i agraeix l'"exercici de sensatesa" del PDeCAT

BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

El líder del PSC al Parlament, Salvador Illa, ha demanat a ERC, Junts i la CUP que expliquin quan van saber que el ja exdiputat de la CUP al Parlament Pau Juvill va deixar de tenir el seu escó, i que ho facin "per respecte a la veritat".

Ho ha dit en la seva intervenció aquest dissabte al Congrés Extraordinari del PSC del Valls Occidental Sud, celebrat a Sabadell (Barcelona), al qual també ha assistit la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, i la portaveu socialista al Senat, Eva Granados, entre altres crrecs destacats del partit.

Per a Illa, aquesta ha estat una setmana negativa per a la Cambra catalana perqu els partits independentistes han "anteposat els interessos dels partits als del respecte institucional", i ha acusat la presidenta del Parlament, Laura Borrs, de gesticulació política.

Tot i que el líder socialista ha considerat que la situació de Juvill ha posat en risc les institucions catalanes i ha destacat que no comparteix ideologia amb el ja exdiputat, li ha enviat un missatge de suport i respecte: "Li desitgem tot el millor i sap que estem a la seva disposició".

CRÍTIQUES A ERC I EL PP PER LA REFORMA LABORAL

Per a ell, la reforma laboral aprovada dijous al Congrés és un exemple de política útil, transformadora i d'esquerres, i ha advocat per explicar a Catalunya "qu significa la reforma laboral, probablement la llei més important aprovada i que s'aprovar aquesta legislatura, i deixar cadascun al seu lloc", en referncia als partits que van votar en contra.

Illa ha criticat ERC per no donar suport a la iniciativa: "Són més d'esquerres els senyors Junqueras, Rufián o Aragons que el senyor Camil Ros (UGT de Catalunya) o Javier Pachecho (CCOO de Catalunya)? Són més d'esquerres els diputats d'ERC que els representants dels treballadors? Va, home, va", ha ironitzat.

També ha carregat contra el PP en preguntar-se "On est el seu sentit d'Estat?, amb tant patriotisme, jugant a desprestigiar Espanya amb els fons europeus", i ha fet broma sobre l'error tcnic en el vot telemtic del diputat popular, que va permetre l'aprovació de la reforma.

Així mateix, ha agrat l'"exercici de sensatesa" del PDeCAT per donar suport a la iniciativa, que segons ell exemplifica que una altra de les coses que ha modificat la pandmia és la manera de fer política, i ha demanat el respecte pels adversaris i per la ciutadania, així com per garantir l'estabilitat política.

DEMANA REUNIR-SE AMB ARAGONS

El líder socialista ha lamentat que el president de la Generalitat, Pere Aragons, no hagi acceptat reunir-se amb ell com a cap de l'oposició a Catalunya --com assegura que li ha demanat--, tot i que ha reafirmat que té la m estesa: "Ell es vol reunir amb els seus, que li donen carabasses, per nosaltres, sempre que ens ho demani, anirem".

Ha dit que espera que aquesta trobada es pugui celebrar en els propers dies per proposar-li "acords perqu la inacció del Govern no perjudiqui els catalans", i ha defensat que la independncia és un horitzó, diu, impossible de culminar.

Contingut patrocinat